Gå til innhold

Eizo FlexScan M1700 vs. NEC MultiSync 1770GX

Elf_

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det er på tide å pensjonere den gamle CRT skjermen å har derfor begynt å se etter en ny LCD skjerm. Skjermen vil primært bli brukt til tekstbehandling, generell web-bruk og noe digital bilder. I tillegg ville det være fint om den var ok til spill, da det hender jeg spiller et å annet.

Har kommet fram til at det må bli enten

NEC MultiSync 1770GX (pdf fil)

eller

EIZO FlexScan M1700 (pdf fil)

Lurer på om det er noen som har testet disse å kan dele egne erfaringer. Har noen av skjermene spesielle styrker eller svakheter jeg burde vite om?

Så langt har jeg funnet ut:

1. NEC skjermen er mer lyssterk.

2. EIZO gir bedre garanti.

Jeg ønsker ikke å bli fortalt om noen 19" som er "et mye bedre kjøp" da jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en 17". Kan eventuelt komme med tips til andre 17" hvis det er noe annet som er bedre i samme prisklassen. (Rundt 3000,-)

Setter pris på alle fornuftige innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEC 1770GX har såkalt Dynamic Visual Mode som "booster" bildeopplevelsen, farger og kontrast ved spill og video. En knapp, så endrer du modus på skjermen.

Se test av 1970GX her på HW. Dette er samme modell, bare storebroren.

Lenke til kommentar

Om du ser på papiret har Eizo skjermen bedre spesifikasjoner, selv om spesifikasjonen ikke har så utrolig mye å si (forskjellen imellom skjermene).

For min del synes jeg Eizo skjermen har et tøffere design, men de kunne spart seg for høytallerene som er med. Disse duger nok ikke annet enn til den vanlig bedriftsansatte (som aldri bruker de uansett).

Har du tenkt på SyncMaster 730BF skjermen? Den har veldig gode spesifikasjoner og hva jeg har lest på nettet er dette en skjerm folk er fornøyd med. Den har samme pris som Eizo skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...