Janti3000 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hei, har nettopp kjøpt meg en pc, men etter par dager med testing så har eg funnet ut at den bråker noe så sinnsykt. Eg bruker den viften som fulgte med cpu. Når eg starter pcen , så ligger den å dirrer rund 3200 RPM 34'C, men så setter jeg igang å spiller litt, og da begynner det å bråke. Og når eg sjekker temp, så ligger den rundt 40'C og 4000-5500 RPM, og det bråker noe voldsomt. Jeg har lyst å byte ut denne bråkete viften med en som er mye mindre støyende. Har dere noe tips? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Cpu kjøler , her kan jeg trygt anbefale Artic cooling Silencer Ultra TC, ca kr 100 hos databutikken.com, evt Artic Coler Freezer. Men du har ei vite til som garantert vil plage livet av deg, chipsetvifta, ei lita fillevifte der med over 5000 rpm, her trenger du en passiv kjøler. Fu ksn med fordel også sette in ei kabinettvifte til, er det ei 80x80 mm så er nok engang Artic cooling sine å anbefale, Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Oki, ja jeg tror jeg går for den Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC. Og håper på at den lager MYE mindre lyd enn den jeg har! En ting til, det er jo ikke jeg som bestemmer hastigheten til cpu-viften, når jeg har installert denne cpuen, så vil den kjøre på MAKS 2500 RPM, når den trenger det liksom? Det hørtes jo lite ut! Vil den Arctic Cooling viften klare kjølingen? Fordi, den viften som jeg har i når klikker vinkelt når den er oppe i 40'C, da går den i 5500RPM... En ting, jeg fant ikke den ACoolingen til chipsettet! har du en link? Takk for svar btw! Endret 9. oktober 2005 av Janti3000 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 benytter AC silencer ultra TC på en winni 3000 + , ligger og surrer på rundt 1000 rpm i idle, maks jeg har greid å kjøre cpu tempen opp i er 43 c. maks jeg har greid å få rpm opp ed hard belastning er rundt 1900 rpm, og da kan du til nød høre vifta. Men nå er jo en 3700 + atskillig vasserer enn en 3000 +, så hva rpm blir der er vanskelig å si. Selv merker jeg at det går en irritabel grense på ca 1800 rpm, over dette kan viftestøy fra 60x60 og 80x80 mm vifter iallefall for meg bli irriterende, men så er jeg så kresen at jeg synes ei papst vifte på 17-18 db er en jetmotor. Men tro meg du får ikke stille pc ved å kun skifte cpu vifta, den chipsettvifta der er ille. Men mener zalman skal ha ok'e passive chipsetkjølere. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Dette skulle vel være en ok chipset kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå