nomore Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Huff. Det er litt sent på kvelden, og eg sitter med et lite problem. Eg har laget en funksjon som henter ut mengde overført data fra en RAS oppkobling i xp. Dette er i byte. Eg vil regne dette om til megabyte. Og siden det er litt sent, klarer eg ikke å tenke helt etter. Skal eg gange bytes med 1024 to ganger for å få megabyte, eller skal eg dele bytes på 1024 to ganger? Litt flau, men dere forstår sikkert Lenke til kommentar
Slimshady Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Tuller du? Du må dele byte på 1024 en gang for å få kB. Og engang til på 1024 for å få mB. Megabyte betyr jo en million bytes. Vel, egentlig 1.048.576 bytes F.eks 100 bytes kan jo ikke bli 104857600 mB.................. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Såklart... Nei, tuller ikke. For øyeblikket er det overhode ikke logisk. Du kunne like godt sagt at bytes skal deles på ku opphøyd i fisk. Eg utrolig trøtt. Legger meg nå. Men takk for hjelpa. Har rettet koden. Satser på at resten stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå