Gå til innhold

Håpløse priser på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Jeg får daglig sjokk av hva folk krever for brukt hardware på brukmarkedet her på hw.no/www.bruktmarked.no. Folk er helt sprø og krever ofte _mye_ mer enn hva slikt utstyr koster _nytt_.

Eksempler:

http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval

Altså, du får kjøpt _nye_ bærbare pc'er som er _BEDRE_ enn dette til _samme_ pris. Og da har du i tillegg den tryggheten det er å kjøpe nytt fra forhandler i motsetning til bruktkjøp.

http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval

Assa, nettbutikkene selger ikke dette kortet lenger en gang, men den _nye_ versjonen av det koster bare _200_ mere enn hva denne bruktsnylteren skal ha for det.

Konklusjon: Galskap, gidder ikke konkludere.

[ Denne Melding var redigert av: Zanlex på 2002-08-19 16:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy **** så dyr pc! Jeg hadde iallefall ikke gidder og kjøpe den ... den derane 600 mhz dritten altså :wink:

----------------------------------------

Trenger du ny server eller router?

2 stk. Billige Compaq Maskiner, Superstabile! Selges rimelig .. send meg en e-mail på [email protected] hvis du er intressert! Se gjerne http://www.geocities.com/lnm40871256 for mer info!

---------------------------------

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke betalt 15000,- for den pc'en der for å si det sånn. Når man kjøper pc'er brukt til privatpersoner skal det være betydelig billigere enn hva en forhandler selger for, men det er så absolutt ikke tilfellet lenger. Ser ut som folk ikke klarer å innfinne seg med at it-utstyr faller i pris på en helt annen måte enn andre gjenstander. Dem tenker på hva dem betalte for huleboer-pc'en for 3-4 år siden, og skal ha halv pris av det ellerno :evil:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-19 16:28, Knuty skrev:

Sinnsyke priser på begge deler der ja..

Spesielt den bærbare..

Lær deg BBcode forresten.. Så slipper man at designet blir ødelagt med så lange linker.. :smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Knuty på 2002-08-19 16:28 ]</font>

Takk for tipset :smile: Er på gang med BBcodes nå

Lenke til kommentar

10000 (sjekket at den kostet 23890 med den konfigen)under normal pris på en pc som er 5mnd gammel er jo ganske mye, har mailet vedk. og han selger den ikke under 13500kr da har han den heller selv.

1.5 års garanti gjenstår jo også.

En må vel regne med og betale noe for datautstyr selv om det er brukt.

nesten halv pris på 5 mnd er ikke så galt så jeg tror jeg går for denne.

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig det er kjipt å selge brukt, spesielt på Hardware.no, fordi kjøperne her har litt peil på hva det koster nytt på nettet. :wink:

Fra spøk til alvor, får man jo nesten ikke noe igjen når man prøver å selge noe.

De fleste tenker vel på PC utstyr som med annet de har i hjemmet; at de etter to år kan kreve halv pris for det. Men PC utstyr er vel det som blir fortest gammelt, og har du et grafikkort som er to år gammelt, er det nesten bare bryderi å prøve å få solgt det. Kan nesten like gjerne kaste det i søpla :wink:, for kjøperne vil helst ha det gratis. Men det er jo heller ikke rart, når nyere kort er billige.

Uansett - 'overall' vil jeg si at når det gjelder PC utstyr, så er det kjøpers marked. Ikke mye moro å selge brukt.

Lenke til kommentar

hehe ok :smile: vel du har vel rett men jeg får ikke tak i tilsvarende til den prisen ser det ut som.

De andre bærbare på bruktmarkedet tilsvarer ikke mine ønsker.

Og problemet er at jeg trenger den nå :grin:

greit med noen synspunkter, ok det er vel litt dyrt men ikke så værst, bedre med 13 lapper en 26 lapper for samme maskin (dell8200)

Sjekket dell sine sider og med den konfigen (litt sterkere cpu) skal de nå ha 26000 for tilsvarende konfig.

Lenke til kommentar

MSI KT3-ultra KT333 kortet er det jo en bra pris på. 500kr for et kort som ansees for å være en av de beste billige Socket-A hovedkortene er bra. Det koster ca 700kr for et DEMOBRUKT på komplett. Ellers ligger prisene på det over 800kr.

Men jeg skal være enig i den bærbare til 10.000. Hvis jeg trenkte en sånn kunne jeg kanskje bydd 5.000.

Selgerene må bare huske at det er bedre å sette ned prisen litt i stedet for å ikke få tingene solgt. Jeg ser stadig gf2mx-kort til salgs for 600-900kr. Det er jo nesten å anse som ren svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...