FRisCH Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 hei hei har egentlig hatt veldig lyst til å ha en program som kan skru av pcen mens jeg er et annet sted...eks på skolen må vi skru av pcen etter at vi har brukt de...men la oss si at jeg rendrer og lagrer en film, å jeg kan ikke være der når den er ferdig, eller det vil si jeg er kanskje ikke der. det hadde vært veldig fint vis det fantes en komando som skrudde av pcen etter ja la oss si 30 min..... fant en som skrur den av etter 30 sec og det er ikke lenge nok for meg Kommando: shutdown -s -f -t 0 tsshutdn 0 jess Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Mener en skal kunne velge hvor mange sekunder det skal ta. Er det ikke -t(insert sec here) eller noe slikt da? Uansett så skal det komme opp en hjelpetekst på et eller annet punkt... Det skal være mellomrom mellom -t og sekundene; Altså slik "-t 30" Endret 8. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
FRisCH Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 er det jeg ikke er sikker på! hadde vært veldig fint om det tok en halv time før pcen skrudde seg av vis du skjønner. det som hadde vært helt konge hadde vært om det gikk and å kjøre det på nettverk. er ikke meningen at jeg skal øderlegge for noen allså Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Bare å prøve seg fram det vel? Lenke til kommentar
FRisCH Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 gjort det..hehe er ikke så flinkt til dette må jeg ærlig inrøme så derfor spør jeg her Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) shutdown -i komandoen viser deg en gui. der kan du sette av mange sekunder,,jeg skreiv 9999 som blei 11 dager. om du angrer kan du skrive shutdown -a for å avbryte Endret 8. oktober 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
FRisCH Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 kan du gi meg et oppsett eksempel som jeg kan skrive Kommando: shutdown -s -f -t 0 tsshutdn 0 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Tror ikke at det funker med maskiner som har brannmur forresten, men jeg skal teste det ut nå... Edit: Dette brukte jeg og det funka fint; Shutdown -s -t 200 -m 192.168.0.72 (denne siste tallrekken er ikke den samme hos deg)! Jeg vet ikke helt hvilken IP jeg skal bruke når jeg bruker routern min og får IP automatisk, men skal rpøve meg litt frem... Endret 8. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 hva med dette: shutdown -s -t 1800 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Må ha med -m etterfulgt av IPen også slik at CMD vet hva du vil slå av Tror det går ann å skrive "-m *" for å slå av alt på nettverket... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Får ikke til å slå av maskina når jeg bruker router og har prøvd samtlige adresser... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Må ha med -m etterfulgt av IPen også slik at CMD vet hva du vil slå av Tror det går ann å skrive "-m *" for å slå av alt på nettverket... står ingenting i denne tråden om at det skal være over nettverk, den jeg la ut slår av maskinen det blir skrevet på Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Jammen funka det uten IP også! Lært noe nytt i dag da Edit: Og det med router... Endret 8. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 du vil slå av en pc bak en router?? da må du forwarde port 445(?) til ip`n på den maskinen du skal slå av, da skal det funke... blir da slik: shutdown -s -m "ip på internet" -t 1800 Lenke til kommentar
FRisCH Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 oki men bare internt på en pc som jeg sitter på da...vil ha den av etter halv time Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 hva med dette: shutdown -s -t 1800 ... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Dersom du vil gjøre det litt vanskeligere men mye mer versatile så kan du bruke AT. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Dersom du vil gjøre det litt vanskeligere men mye mer versatile så kan du bruke AT. du kan vel ikke forklare hva AT er litt bedre? Lenke til kommentar
FRisCH Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 genialt! er ganske bra alt av info om cmd greiene, men får jeg det skrevet inn i notepad, å så lage det til en bat fil som kjører opperasjonen? Jeg tar ikke ting så lett til meg som alle andre, må ta det inn med teskje Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 genialt! er ganske bra alt av info om cmd greiene, men får jeg det skrevet inn i notepad, å så lage det til en bat fil som kjører opperasjonen? Jeg tar ikke ting så lett til meg som alle andre, må ta det inn med teskje Jepp, du kan lagre det både som .bat og .CMD... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå