stinger82 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Ifølge denne testen, har det nye kortet mye OC potensiale. Kommer spesielt godt frem ved bruk av mye AA og AF. Endret 8. oktober 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
Daysleeper Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Takk for opplysningen. Mildt sagt imponerende! Trodde X1800XT var presset ganske hardt for å holde tritt med 7800GTX. Nesten 1,8Ghz (effektivt) på minnet er jo nokså sykt.. Vil bli spennende å se om kortene som slippes på markedet vil være av like godt kaliber. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 har nevnt det i en annen tråd men siden det har startet en egen tråd så... Endeglig en god nyhet, dette har jeg ventet på Om jeg får kjøpt det før jul er det godet muligheter for et kjøp, på tide å støtte de rødet litt igjen uansett med 6800gt gs og 7800gtx som de to siste kortene hehe Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Ikkje dårleg det der nei... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Hva er det som gjør at Nvidia fint klarer å levere på lanseringsdatoen, jeg bare spør? Hvorfor lansere et produkt som ikke kan leveres enda? Endret 9. oktober 2005 av ^fmj Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Kan jo fint tenkes at akkurat dette kortet var et håndplukket kort fra ATI, som har "ekstra-ordinære" OC egenskaper. Skulle ikke forundre meg. Viss jeg tar feil, så er jo dette meget godt nytt for dem som har tenkt å investere i dette kortet. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Imponerende frekvenser, ikke noe mer å si om det.. Men kommer ikke til å kjøpe noe nytt grafikkort enda likevel.. Er ikke født med en sølvskje i rektum, som mange andre.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Vi får se på klokkeegenskaper når kort har kommet ut for salg... Også viktig å merke seg at x1800XL og XT er to forskjellige brikker (altså to forskjellige revisjoner) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Nvidia vant iallefall denne runden, har de hatt kortene lenge på markedet nå? Halv år, er det ikke? De kommer vel snart med en oppfølger i tillegg. Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Men kommer ikke til å kjøpe noe nytt grafikkort enda likevel.. Er ikke født med en sølvskje i rektum, som mange andre.. så sitter du på et 7800gtx? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Men kommer ikke til å kjøpe noe nytt grafikkort enda likevel.. Er ikke født med en sølvskje i rektum, som mange andre.. så sitter du på et 7800gtx? Får håpe han var ironinsk. Han er nok egentlig født med en gullspade i nevnte sted siden han velger å legge det frem på den måten. Jeg er fremdeles fornøyd med mitt 6800GT og håper det kommer til å folde frem til neste generasjon skjerkort kommer. Endret 9. oktober 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Synes det virker lovende, men de kortene som er ute nå er etter all sannsynlighet håndplukket. Utspill som "Nvidia har vunnet denne runden" er komplett irrelevant for oss som har tenkt å kjøpe nytt grafikkort i nærmeste fremtid. Hver enkelt har sin egen "runde" definert av det tidspunktet man ønsker å kjøpe grafikkort. Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 On topic: Nice dette, lenge vært i tvil mellom å kjøpe GTX eller X1800XT, så kommer det klart før jul, blir det kanskje sistnevnte. Off topic: ^fmj skriver Skrevet 09/10/2005 : 02:04 Hva er det som gjør at Nvidia fint klarer å levere på lanseringsdatoen, jeg bare spør? Hvorfor lansere et produkt som ikke kan leveres enda? Skrevet 09/10/2005 : 05:23 Nvidia vant iallefall denne runden, har de hatt kortene lenge på markedet nå? Halv år, er det ikke? De kommer vel snart med en oppfølger i tillegg. To innlegg i denne saken som overhodet ikke har noe med topic å gjøre, skal du ha ATI-Nvidia diskusjon igjen? Er vel nok av andre Fanboys som klarer det rundt her, trenger ikke fler Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Jeg tror folk glemmer at kortet faktisk klokker innenfor "10%" standarden. Overrasker meg ikke det minste om de aller fleste kortene klokker minimum til dette punktet. Halveis off-t: Sant nok at nVidia har solgt haugevis med kort, og ATi skal ha smekk på fingrene for ikke å ha levert i samme stil som nVidia. Men der stopper det egentlig også. Om det viser seg at X1800XT kortene klokker bedre enn dette, ja, mer er det vel ikke å si. Angående folk som mener disse kortene er håndplukket, de skal visstnok ikke være det. Hvor pålitelig kildene er er noe annet, men de fikk hvertfall et X1800XT i postkassa, i motsetning til folk her som sier noe annet. Kilde.(Husker ikke hvilken side det er, men er en av de første) Endret 9. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 hvordan kan man si at nividia har vunnet denne runden? ser jo ut som at ati har det kortet som er best for øyeblikket! det er jo det som har noe og si. At nividia har hatt sitt kort på markedet en stund har jo ikke så mye og si for de som skal ha 3d kort nå. så kan man begynne og se på pris/ytelse, er ikke sikker på hvordan det ligger ann der. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 hvordan kan man si at nividia har vunnet denne runden? ser jo ut som at ati har det kortet som er best for øyeblikket! det er jo det som har noe og si. At nividia har hatt sitt kort på markedet en stund har jo ikke så mye og si for de som skal ha 3d kort nå. så kan man begynne og se på pris/ytelse, er ikke sikker på hvordan det ligger ann der. Hmmm, håper du ikke prater om X850XT PE, for da har du misforstått forferdelig. Om det er X1800 serien, så er det jo ikke eneste kort shippa ut enda. Skal man pirke da, så leder nVidia som en gud med 7800 kortene sine. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Var da vel ganske skuffende resultater det her var det ikke? Minnet klokket veldig bra, men det er vel nesten minneprodusenten sin fortjeneste (samsung?). Kjernen klokket jo veldig lite i forhold til 7800GTX så vidt jeg kan se. Syns det jevner seg ut overall det, god overklokking på minne, mens helt uspektakulært på kjernen. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Var da vel ganske skuffende resultater det her var det ikke? Minnet klokket veldig bra, men det er vel nesten minneprodusenten sin fortjeneste (samsung?). Kjernen klokket jo veldig lite i forhold til 7800GTX så vidt jeg kan se. Syns det jevner seg ut overall det, god overklokking på minne, mens helt uspektakulært på kjernen. At minnet klokker bra er ikke så rart. Det 1.2 ns GDDR-3 minnet som sitter på x1800XT er spessifisert til 1600MHz fra minnefabrikanten. 7800GTX derimot bruker 1.6ns minne som er spessifisert 1200MHz. En av grunnene til at GeForce kortet bruker tregere minne er å holde prisen nede. Klokkingen av kjernen til x1800XT er ikke så imponerende. Det er som sagt en 90nm prosess med low-k og kjøleløsning som tar to kortplasser, og de fikk til en økning på 60MHz. Det er det samme som XFX klokker noen av 7800GTX kortene fra fabrikken, og de bruker 110nm prosess, uten low-k. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Resultatet er jo det som er morsomst å se på. over 20% økning i spillene som var dratt ut, mot under 10% OC. Det sier jo bare litt om hvor effektiv den GPU'en egentlig er. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Resultatet er jo det som er morsomst å se på. over 20% økning i spillene som var dratt ut, mot under 10% OC. Det sier jo bare litt om hvor effektiv den GPU'en egentlig er. Godt poeng der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå