Lurifaksen Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Ser jo stadig tilbud, på mobiler som forutsetter nytegning eller videreføring av abbonnement. Hvordan fungerer den der videreføringen? hvis jeg har en kompis som har et abbonnement, kan jeg si at han skal videreføre det abbonnementet, mens jeg tar telefonen? Eller må det masse registrering til og stuff? Telefonene er jo låst i ett eller to år til operatøren, men det er jo ikke noe problem å få fikset. Tenkte å gå til anskaffelse av en 3410, for 590kr - men det forutsatte nytegning eller videreføring av Netcom abbonnement. Derfor lurer jeg på om det er lett å få videreført en annen sitt abbonnement, og om det vil medføre noen ulemper for den som viderefører. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Fra mine forhandlerdager husker jeg såpass som at videreføring betyr at du binder opp igjen abonnementet ditt for f.eks 1 eller 2 år. Før var det iallefall masse ball hvis det skulle gjøres i butikk. Eier av abo må være med selv og legimitere seg og skrive under. Men det skulle ikke være noe problem å bruke et abo til en kamerat sålenge han ikke har noe imot å få ny bindingstid. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Aha. Så bindingstiden blir altså fornyet? akkurat som om abbonnementet blir "restartet"? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jupp. Blir omtrent det samme som å opprette et nytt abb. med binding bare at man har abb. fra før av Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Men hvis den som eier abbonnementet, har tenkt å beholde det, så har det vel ingen betydning? eller må det betales ny tilknytningsavgift og slikt? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Neida. Ikke noen ny tilknyttningsavgift. Bare sjekk at telefonen ikke er bundet til en opertør. Eller du fixer vell det tenker jeg :wink: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 ok. Operatørsperrer er bare moro synd at det skal være så dyrt i norge. I Danmark tjener du masse på å kjøpe mobiler med abbonnement, som er låst, hvis du "unlocker" de. I Norger er jo abbonnementene svindyre. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Det finnes jo så og si ikke telefoner som selges i norge med operatørlås. Bare telefoner som selges med kontantkort har det. Er jo ikke noen poeng å låse telefonen i et år så lenge abb. er bundet. Det er jo abb. som dem drar inn penger på. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Telefonene pleier å være låst i tillegg til at abbonnementet har binningstid. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Eh? Det har jeg aldri opplevd. Siste 2 årene har jeg kjøpt 4 telefoner og aldri opplevd at det er tilfellet. Har sjekket litt på nettet, og eneste som faktisk gjør dette er noen av telefonene på telehuset. Absolutt ingen andre som gjør det... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 de pleier ikke altid å være låst til simkortet, men til operatøren... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hmm. Ingen av telefonene jeg har kjøpt med binding til telenor har vært bundet til en opratør. Kanskje jeg bare har hatt veldig flaks med stedene jeg har kjøpt dem? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 mulig det. men jeg tror det er mest netcom som pleier å låse telefonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå