LewK Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 hei jeg har kjøpt meg en zepto 120sl, men sliter litt med å få installert os. den har ikke intern cd-rom, så jeg kjøpte en liteon cobo cd/dvd leser og brenner med usb 2.0 tilkobling. jeg har en gammel bootcd jeg alltid har brukt ved reinstallering av os tidligere. jeg brukte den til å boote fra, kjøre fdisk og partisjonere og formatere harddisken. når jeg startet opp på nytt med bootdisken, og forsøker å bytte ut den cden med cden med os på får jeg bare feilmelding. når jeg tok ut bootcden og forsøkte å skrive "di" fikk jeg bare beskjed om at "drive is no longer valid". slik jeg har forstått støtter ikke slike gamle boot-cder eksterne enheter? jeg har slitt skikkelig med å få tak i en boot-cd som støtter min cd-rom skikkelig, men jeg har ikke funnet noe passende. har forsøkt å søke på google og wikipedia, men jeg finner ikke noe svar. hvis noen kunne hjelpe hadde jeg vært meget takknemmelig. god helg Lenke til kommentar
slacker Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Slackware sin installasjons-cd fungerte til å installere med på min eksterne USB cd-rom type ASUS. Fra den kan du kjøre partisjoneringprogram som cfdisk og fdisk f.eks. Finner link/torrent til installasjonsimage på Slackware.com. Lenke til kommentar
LewK Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) jeg har ikke så mye erfaring med linux takk for kjapp respons. hvis dette er eneste mulighet får jeg selvsagt forsøke, men jeg ville helst hatt en windowsdisk. edit: jeg trenger ikke å gjøre noe mere med harddisken, den er partisjonert og formatert. jeg får bare ikke tilgang til noen annen cd når jeg bytter fra bootcden i dos. Endret 8. oktober 2005 av LewK Lenke til kommentar
slacker Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Nå er jeg ikke helt sikker på hva du prøver å gjøre her. Slik jeg forstår det så får du bootet disken din, men etter at den har bootet opp så vil du bytte CD i drevet og kjøre filer/installere OS fra den nye disken. Hva lags OS er det du skal installere? Vil ikke OS-CDen boote selv? EDIT: Her kan du finne flere typer boot CDer som kan hjelpe deg: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Endret 8. oktober 2005 av slacker Lenke til kommentar
LewK Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 "Nå er jeg ikke helt sikker på hva du prøver å gjøre her. Slik jeg forstår det så får du bootet disken din, men etter at den har bootet opp så vil du bytte CD i drevet og kjøre filer/installere OS fra den nye disken." riktig, prøver å legge inn xp nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå