Zepticon Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hei... Er selvutnevn nettverksansvarlig i bokollektivet jeg bor i, og nå har vi problemer med nettverket.... De feilmeldingene vi får i Windows er IP konflikt og "kan ikke fornye IP", på iBooken min merker jeg ingenting. Det som skjer er at PC'ene mister kontakt og kobler opp igjen kort etter... det er plagsomt og veldig forstyrrende om man jobber over nettet med skole ol. Hva kan være feil? Har en 3com Office Connect router med siste firmware oppdatering. restartet og resetta flere ganger... Lenke til kommentar
Cowheigen Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 kan det være at du ikke har stor nok range på din dhcp, eller at det er en eller annen loko som har satt opp at han/hun har fast ip? da vil det jo bli tull om noen har fått ip via dhcp og noen andre prøver å "overta" denne ip ved hjelp av oppsatt fast ip. bare et lurt tips.. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Har range på det som er standard da... fra 2 til 245 tror jeg det er.... Skal sjekke opp om noen har fast IP... Noen andre som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå