Locazor Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har nå en PIII 933mhz maskin som jeg bruker. For litt siden gikk jeg til innskaffelse av et Visiontek Xstasy Ti4600 grafikkkort. Prosessoren står liksom ikke helt i stil til dette kortet, derfor tenkte jeg at jeg kunne overklokke CPU'en min. Innskaffelse av ny CPU blir litt for dyrt. Problemet er at jeg ikke har det fnugg anelse om hvordan man overklokker i det hele tatt. Kunne noen hjulpet meg med å henvise meg til noen sider som tar det helt grunnleggende og evt. utstyr jeg trenger for å overklokke maskinen min? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Altså en P3 933 Mhz kan kanskje overklokkes til 1.1 GHz, men 1000 MHz er vel mer sannsynlig. Det er veldig lite ytelse å hente for deg ved å gjøre dette. Eneste er kanskje deilig å se 1 GHz tallet, men bortsett fra det poengløst. Siden du ikke kan noenting om overklokking så burde du heller ikke prøve det mener da jeg. Men hvis du vil lære om overklokking så kan du jo starte her...overklokking.no :smile: Lenke til kommentar
Locazor Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Nei hvis du sier at jeg ikke får større ytelse enn det, så er det vel liten vits. :sad: Jeg har trålet gjennom Nybegynnerguiden er på overklokking.no, men jeg finner egentlig liten info om hvordan du faktisk gjør det. Heller mer snakk om selve emnet. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Ved hjelp av instillinger i bios, eller ved hjelp av jumpere på hovedkortet. Jumpere er vel vanligst på gamle maskiner. p3933 er jo ikke det nyeste men jeg trur nok du finner inst. i bios. Ved å øke fsb hastigheten overklokker du en pentium. En amd kan du låse opp slik at du kan endre multiplier(i tilegg til fsb). Hjelper litt å vite hvike hk du har. Hvis du finner navnet på hk ditt, leiter du opp hjemmesiden til produsent, finner manual'en, der burde det stå hvordan du kan øke fsb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå