Faris Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Nå har jeg et merkelig problem her. I dag satte jeg WPA kryptering på nettverket, og jeg har koblet til med det på iBooken min uten problemer. (Kunne ikke ting vært like enkelt som der ) Men når jeg skal koble til det samme nettverket i win, skjer det absolutt ingenting. Jeg har koblet en Belkin 802.11 g Ethernet Bridge til windows pcen. Denne er koblet til et Realtek PCI Ethernet kort. Når jeg kjører ipconfig /all på maskinen kommer det opp følgende: Windows IP Configuration Host Name: kristoffer_rom Primary Dns Suffix: Node type: Unknown IP Routing Enabled: No WINS Proxy Enabled: No Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix: Description: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC Physical Adress: 00-10-A7-1E-0F-76 Dhcp Enabled: Yes Autoconfiguration enabled: Yes Autoconfiguration IP Adress: 169.254.174.4 Subnet Mask: 255.255.0.0 Default Gateway: DNS Servers: 62.179.100.29 Ja, jeg har prøvd ipconfig /renew Men nå MÅ jeg få spilt WOW så derfor håper jeg noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 . og hvis du skrur av WPA, fungerer det da? Lenke til kommentar
Faris Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Hm, nei ingen forskjell om jeg skrur av WPA aller ikke. Det ser ut som nettverkskortet ikke får tak i noen IP adresse.. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 40 visninger og ingen svar? Vær så snill å hjelp meg a, begynner å bli urolig Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 enten er nettverkskortet ditt på tur, eller så klarer det ikke å benytte IP-adressen som tilordnes fra DHCP. Prøv fast IP, mao samme instillingene som iBooken din får, men IP-adressen skal være forskjellig. Du kan f.eks. legge til 1 på siste oktetten! Lenke til kommentar
EdRo Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Tror nok Elgvenn2 er inne på noe vesentlig når¨han sier at nettverkskortet ditt er på tur. Finn fram til det i Min Datamaskin og avinstaller det. Restart så pcen så vil WinXp finne kortet og installere det.... Dette rådet fant jeg et annet sted på nettet og det funket utmerket hos meg da alt så håpløst ut. Håper det hjelper deg også. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 heh, nettverkskortet mitt satt ikke ordentlig i pci slotten sin , satt det ordentlig i og problemet var fiksa! Nå fikk jeg endelig spilt wow igjen ble lvl 18 i dag faktisk Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Du skal ha skryt for at du forteller hva som løste problemet. Vi skåler i i i Farris ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå