Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil laptop som "crasher"

Anbefalte innlegg

Jeg har en hp pavilion p4 3ghz, ati radeon 9000, i zv5000 serien.

Jeg er sykt glad i laptopen min, men den har problemer til tider.

Plutselig for et par dager siden ville den ikke komme inn i Windows XP. Den stoppet mellom loadingen av XP og loginen av brukeren. Eneste muligheten for aa faa start paa den igjen var og ta en system recovery for over en maaned siden. Noe som er sykt irriterende pga alle programmene var ikke installerte og jeg har en haug av halferdige programmer halvinstallerte naa. Lignende har skjedd tidligere.

Jeg proever aa holde meg oppdatert naar det gjelder antivirus og spyware kontroll, men kanskje ikke tilstrekkelig nok.

Jeg kjoerer Zonelabs antivirus og firewall, MSAntispyware, Adaware og Spybot-Search and Destroy. Jeg ville vel tro at dette skulle holde, men det gjoer det tydeligvis ikke.

Hvordan skal jeg endelig faa en stabil laptop som ikke krasjer?

Er det andre programmer jeg boer kjoere for aa faa renset opp min laptop?

Er det mer informasjon dere trenger.. vil jeg legge til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du er overbevist om at alle feilene som oppstår på laptopen din skyldes virus eller andre ulumskheter som nevnte programmer ikke greier å finne!

Synes du har en bra samling av programmer for å beskytte deg for dette!

Hadde vært mer bekymrett for hvordan registeret ser ut jeg da! Kjører du ofte programmer for å ordne opp i dette?

Annen ting å tenke på er,,, Fragmenterte disker! Kjører du ofte programmer for å ordne opp i dette da?

Geddy

Endret av Geddy
Lenke til kommentar
Det høres ut som du er overbevist om at alle feilene som oppstår på laptopen din skyldes antivirus eller andre ulumskheter som nevnte programmer ikke greier å finne!

Synes du har en bra samling av programmer for å beskytte deg for dette!

Hadde vært mer bekymrett for hvordan registeret ser ut jeg da! Kjører du ofte programmer for å ordne opp i dette?

Annen ting å tenke på er,,, Fragmenterte disker! Kjører du ofte programmer for å ordne opp i dette da?

Geddy

Takker for raskt svar Geddy.

Ja, muligens registeret kan vaere aarsaken.

Jeg har ingen forstaaelse paa registeret.

Hva vil du anbefale meg aa bruke?

Baade den interne og den eksterne disken er defragmenterte.

Finnes det fortsatt noe som heter Scandisc som retter paa HD feil?

Mulig dette er aarsaken?

Lenke til kommentar

For fix av registret pleier jeg å annbefale "Ace Utilities" http://www.acelogix.com/

$29.95 US,,, Dette programmet er noe av det safeste du kan kjøre for å rep. registret ditt, mange andre programmer har en tendens til å ødelegge mer enn å heale! "Ace Utilities" har innebygd ignoreringdatabase for sikkerhetens skyld!

Scandisk finnes fortsatt! Du kan aksessere denne ved å høyreklikke disk -> Egenskaper -> Verktøy -> Feilsøking/Kontroller,,, xp varsler da om at neste gang pc'n starter opp, vil den kjøre en skanning av hd...

Håper dette var til noe hjelp!

Geddy

Endret av Geddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...