Gå til innhold

Kabinett til i860 basert dual P4 Xeon hovedkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å finne kabinetter som passer til et dual P4 Xeon hovedkort basert på Intels 860 chipset.

Hovedkortet er et MSI 860D Pro (http://www.msi.com.tw/program/products/server/svr/pro_svr_detail.php?UID=75&MODEL=MS-6508)

Problemet med dette kortet, og andre Xeon kort basert på i860, er at sokkelen for CPU 1 havner under rammene til harddisk og floppy.

Dette gjelder også kabinetter som Chieftec (Dragon, Matrix, etc.) hvor produsenten på sine sider hevder at kabinettet støtter E-ATX (12"x13") og Xeon kort. Det gjør de ikke, i hvert fall ikke de som er basert på i860.

Jeg ser ut til å siste igjen med kun en altnerativ leverandør, Chenbro. Her har både Komplett.no og Flexi Data to kabinetter som passer, men de er håpløst kjedelige (MSI forslår også et alternativ Lite-On kabinett, men det har jeg ikke funnet tilgjengelig i noen butikker, hverken her hjemme eller utelands. Dessuten er det like kjedelig som Chenbro kabinettene, og større).

Jeg var i utgangspunktet på jakt etter et sort kabinett, aller helst midi tower, men ettersom utvalget er så tynt har jeg begynt å vende meg til tanken på et full tower også.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...