idart Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har store problemer med å finne kabinetter som passer til et dual P4 Xeon hovedkort basert på Intels 860 chipset. Hovedkortet er et MSI 860D Pro (http://www.msi.com.tw/program/products/server/svr/pro_svr_detail.php?UID=75&MODEL=MS-6508) Problemet med dette kortet, og andre Xeon kort basert på i860, er at sokkelen for CPU 1 havner under rammene til harddisk og floppy. Dette gjelder også kabinetter som Chieftec (Dragon, Matrix, etc.) hvor produsenten på sine sider hevder at kabinettet støtter E-ATX (12"x13") og Xeon kort. Det gjør de ikke, i hvert fall ikke de som er basert på i860. Jeg ser ut til å siste igjen med kun en altnerativ leverandør, Chenbro. Her har både Komplett.no og Flexi Data to kabinetter som passer, men de er håpløst kjedelige (MSI forslår også et alternativ Lite-On kabinett, men det har jeg ikke funnet tilgjengelig i noen butikker, hverken her hjemme eller utelands. Dessuten er det like kjedelig som Chenbro kabinettene, og større). Jeg var i utgangspunktet på jakt etter et sort kabinett, aller helst midi tower, men ettersom utvalget er så tynt har jeg begynt å vende meg til tanken på et full tower også. Noen tips? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Feilpostet. Stenges og flyttes. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg