Gå til innhold

Mye mer ytelse med WD Raptor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tilbakelagt mitt første døgn med Raptor 74GB som os-disk. Passer fint som prikken over i`en for å få systemet litt mer responsivt, men slettes ikke verdt pengene. Hadde Seagate 15.3 15.000 rpm scsi-disk som os-disk for et par år siden, DET var virkelig saker som dro skinnet av pølsa.

Har inntrykk av at diverse tester og benchmarks skryter denne disken opp i skyene slik at kjøpere blir noe skuffet når de får prøvd den. Selv hadde jeg moderate forventninger, og ble ikke skuffet. Men ikke vent noen stor forskjell i forhold til en 7200 rpm disk med 8mb cache.

Imidlertid er disken både stillere og kjøligere enn jeg hadde forventet, og det er jo fint.

Lenke til kommentar

Raptor gir ikke noe særlig bedre ytelse. En god 7200-rpms-disk vil yte nesten like godt. Skal du virkelig ha rask disk til system, så må du nok kjøpe flash-disk eller ram-disk. Du kan sikkert oppnå god ytelse med SCSI også, men det kan ikke jeg uttale meg om. Men jeg vil absolutt si at Raptor er bortkastede penger. Ytelsesforskjellen blir minimal i forhold til en disk som f.eks. denne: Western Digital Caviar SE 200GB. Det finnes kanskje raskere 7200-rpms-disker også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...