larsr Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vi er en gjeng her som sitter og diskuterer den gammle turboknappen og dens herlige funksjoner. Vi har foreløpig kommet fram til at dens nyttefunskjon stort sett gjorde seg gjeldene i spill som Wings of Fury ol. Da helst i brett som ga deg usedvanlige store utfordringer, for så da å sette ned farten. Vårt spm er følgende: Hvilken annen nyttefunskjon kan denne særs "nåtidsunvanlig" funskjonalitet kan ha utenom dette? Hva gjorde egentlig denne knappen? Vårt heteste tips her er: Slo av matteprosessoren? PS: Vi liker japanske damer i skoleuniform!! (Dusten som sa jeg måtte skrive dette ba meg stryke at vi drakk øl i fare for at vi ikke ble tatt alvrolig) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Turboknappen er noe så enkelt som en knapp som klokker ned prosessoren. Årsaken til at gamle spill går saktere når turboknappen ikke er aktivert er at i en del gamle spill bestemmer klokkehastigheten hastigheten på spillet. Lenke til kommentar
larsr Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Sorry, den kjøper vi ikke!! Edit: en lars... jeg mener en leif. Endret 8. oktober 2005 av larsr Lenke til kommentar
larsr Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Hehe... Vel, vi er jo ikke helt rammeskeive i toppetasjen enda... Spm vårt går mer i hvorfor i h.... gjør den det?? Noen logiske grunner? Lenke til kommentar
larsr Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) dobbel Endret 8. oktober 2005 av larsr Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Den gjør det for å kunne kjøre programmer som er avengige av CPU hastighjeten. For dere som har prøvd Delux skijump fra 90 tallet så er det et av spillene som er CPU avhengige. Går kjempebra å kjøre på en P75Mhz men går jævla fort på en PII333Mhz. Gamle Scorched Earth like så. Lenke til kommentar
larsr Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 http://www.pcguide.com/ref/case/switchTurbo-c.html Hmm... var det vel ikke så enkelt?? Joda. Rart i dag, men så enkelt den gangen!! Og ja, nå er vi rammeskeive hele gjengen. Og fyren pugger på den japanske nationalsangen! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Er nok riktig som det blir sagt her. Datidens spill hadde ikke standarer som directx eller opengl. Derfor måtte spillet lages til en spesifikk cpu-hastighet. Turboknapp er foresten megarått! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det morsomste var jo spill som kalibrerte seg etter prosessorhastigheten. Man startet maskinen og programmet med turbo-knappen avslått (ofte kalt "DeTurbo"-modus), og når noen satt og spilte trykket man på knappen, og hastigheten på spillet gikk over alle grenser. Det var vel egentlig ikke så vanlig at det var en knapp til turboen, og hvis det var det var den nesten aldri koblet til. Det måtte vanligvis stilles inn i BIOS-setupprogrammet. Men "Turbo LED"-tilkoblingen lever fortsatt - den var til og med på det socket 478-hovedkortet som vi kjøpte i sommer! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Glemmer ikke de 286-makinene vi hadde på skolen.... Uten turbo: 12 MHz Med turbu: 16 MHz! Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Glemmer ikke de 286-makinene vi hadde på skolen....Uten turbo: 12 MHz Med turbu: 16 MHz! ahhh det var tider det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå