nokia4life Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Det som er, er at jeg aldri kommer til å bruker så mye penger på min PC, siden jeg kanskje spiller en gang i uka, noen ganger? Og den gangen vil jeg gjerne at det går hakkefritt, men ikke topp kvalitet, men må ha bittelitt bedre enn det jeg har nå? Derfor tenkte jeg å kjøpe det hovedkortet på komplett, men den mangler jo det meste da.....får jeg satt det opp i min pc uten at jeg må kjøpe masse deler...... Kan jeg ikke bruke det som allerede er brukt på min gamle hovedkort av deler? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Åssen spill du har tenkte å spille da? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Som jeg sa; gå for PCI kortet.... alt det styret for det oppsettet du vurdere skjønner jeg ikke. Evt. selg maskinen å kjøp nytt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ettersom maskina har PCI kort, tviler eg på at resten av oppsettet er så mye å skryte av Han vil umulig kunne spille spill godt uansett instilling nesten, men så spiller han ikkje så mye da. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Noen av dere prøver ikke å forstå........ Jeg skal ikke spille warcraft, battlefield etc.......... Men la oss ta et eksempel: NFSU 2 Nå hakker det på det laveste grafikket, hvis jeg kjøper nytt skjermkort, og hovedkort for å bruke skjermkortet....SÅ MÅ det vel gå ann å spille hakkefritt, eller hva sier dere?? Og spørsmålet MITT er: Demovarene mangler: Drivere, kabler,brackets,manual,IO shield + +........ Hva skal til for at jeg kan bruke det a? Må jeg kjøpe masse forskjellig deler, for å bruke hovedkortet eller at jeg kan bruke alt fra min gamle HK? ( Og da får jeg mulighet til å overklokke prosessoren min litt og da ) Endret 12. oktober 2005 av nokia4life Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Skjønner at du er motvillig til dette, men å bytte hovedkort er omtrent like mye bry som en ny maskin. Dessuten mister du all garanti du evt. har på din ferdigpakke, samt at du må være forberedt på reinstallasjon. La oss si at du klarer å bli kvitt den for 2 000 (evt. lavere uten harddisk); shg Case V36, 350Watt, (sjekket specsa; har 17A@12V) 335,00 Asrock K8Upgrade-1689, ULi1689, K8-754 398,00 AMD Sempron 2600+, S754, 64Bit, 493,00 Asus A9600PRO/TD/256MB, Radeon 9600Pro 695,00 Western Digital 800JD, 80GB, SATA 472,00 LiteOn CDRW SOHR-5239S-32C, Bulk, Black 171,00 Varebeløp inkl. moms: NOK 2.564,00 Ser du hvor jeg vil hen? Priser fra www.SHG.no EDIT: Glemte minne... +430,- Endret 12. oktober 2005 av Okay Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Noen av dere prøver ikke å forstå........ Jeg skal ikke spille warcraft, battlefield etc.......... Men la oss ta et eksempel: NFSU 2 Nå hakker det på det laveste grafikket, hvis jeg kjøper nytt skjermkort, og hovedkort for å bruke skjermkortet....SÅ MÅ det vel gå ann å spille hakkefritt, eller hva sier dere?? Og spørsmålet MITT er: Demovarene mangler: Drivere, kabler,brackets,manual,IO shield + +........ Hva skal til for at jeg kan bruke det a? Må jeg kjøpe masse forskjellig deler, for å bruke hovedkortet eller at jeg kan bruke alt fra min gamle HK? ( Og da får jeg mulighet til å overklokke prosessoren min litt og da ) for å svare på sprøsmålet ditt, noe de andre ikke vil ser det ut som det hender at det følger med diverse extra ting til demo varer selv om det ikke står på webshopen at det gjør det. du kan jo ta en tlf å spørre om hva som følger med. men egentlig så skal maskina du har nå ha alt av kabler å sånn som du trenger, hvis ikke så hadde den jo ikke funka eneste som kan være greit å få med er er den bakplata som skal stå i toweret der tastatur, lyd og sånt er kobla til. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Noen av dere prøver ikke å forstå........ Jeg skal ikke spille warcraft, battlefield etc.......... Ka er det å forstå, du må jo si spillene du vil spilla da på forhånd:roll: Endret 12. oktober 2005 av Mala Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Takker til deg Okay siden du bryr deg så mye og vil hjelpe, jeg begynner å se anderledes lys nå....... Og takk til Spirre som svarte på spørsmålet mitt Så, Hvor mye bedre blir det nye oppsettet som Okay sa? Hva slags spill får jeg til da? Og gamle pcen min har ikke garanti lenger uansett, + at går elektro grunnkurs og liker å mekke ingen probb for meg å mekke så lenge jeg vil.....har god tid og tålmodig? Endret 12. oktober 2005 av nokia4life Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Går du elektro GK så må du vite litt om watt, volt og ampere, antar jeg. Jeg vil anta at PSU'en din er akkurat tilpasset maskinen og ikke har effekt i overflod. Dersom du setter inn mer enn det den ble levert med kan det bli krøll Les link i signatur for mer info. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) det oppsettet til okay er veldig mye bedre enn det du har nå, spesielt da med tanke på framtidige oppgraderinger og sånt. men det er fremdeles et veldig billig oppsett, så du kan ike forvente å kunne spille på noe bedre enn max medium grafikk på de fleste spill. men hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å gjordt som okay sier. edit: jeg tok å kikka på opsettet ditt igjen, og jeg huska feil, så det er faktisk ikke så mye bedre ytelsemessig det okay har satt opp, men det er som sagt lettere å oppgradere på et senere tidspunkt. jeg ville uansett prøvd å fått solgt den gamle og kjøpt nytt. Endret 12. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Motherboard CPU Typ Intel Celeron 4, 1700 MHz (17 x 100) Motherboard Name FUJITSU SIEMENS D1450 Motherboard Chipsatz Intel Brookdale-G i845GL Arbeitsspeicher 502 MB (DDR SDRAM) BIOS Typ Phoenix (10/17/02) Anschlüsse (COM und LPT) Kommunikationsanschluss (COM1) Anschlüsse (COM und LPT) Druckeranschluss (LPT1) Anzeige Grafikkarte Intel® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller (64 MB) 3D-Beschleuniger Intel Extreme Graphics Monitor Plug und Play-Monitor [NoDB] (12432678) Det er faktisk mye bedre til spill.... Dersom jeg ser riktig har han; Celeron 1,7GHz 512 MB RAM - som avgir 64 MB til skjermkort Integrert skjermkort med ytelse lavere enn 9200SE Vet lite om HDD ytelse på slike pakker (eller minne timings for den saks skyld, men det er lite viktig på p¤ syste,er). Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har: 2,0 GHz Celeroen 256 RAM 64mb intregert skjermkort...... Er dette bedre eller dårligere enn det oppsettet som Okay fortalte om? Og en ting til......Tror dere jeg får solgt denne pcen til over 1000,- kr eller? Tror ikke jeg får mer enn 1000,- Hva mener dere?? ( 2,0 GHz Celeroen 256 RAM 64mb intregert skjermkort 60GB Hdd DVD-Rom CD-Brenner Orginal tilstand, ikke tuklet med i det hele tatt, bortsett fra å sette inn kabinett vifte da ) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Får nok ikkje så mange kronene for det oppsettet der vil eg tru ihvertfall mAX 1000,- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Du har svært lite system minne (256 - 64=) kun 192. Minimum anb. for XP er vel egentlig 256. Du kan nok få en 1 500 for den... vanskelig å si. Legg den ut på QXL. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Men dette blir jo mye dyrere og mer arbeid enn å bare sette inn ny hovedkort og skjermkort da!? Hva hadde dere gjort hvis dere skulle brukt minimalt med penger, og fortsatt få noe som var brukbart.... Kan noen sette opp oppsett som Okay gjorde i en av sine innlegg..? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Si en max pris og hva du ikke trenger. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Enkelsete er som sagt et PCI; http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:681770;c:36132 Dersom dette er 128-bits (eller du gidder å google litt for å finne ut om FX5200 korta er 128-bits), er de "helt ok". Dvs. en del bedre enn det du har, men en del dårligere enn 9600pro EDIT: 64-bits Club 3D Radeon 9250 PCI 128MBPerformance: • 240MHz ATI™ R280 GPU • 400MHz 64BIT memory • 128MB DDR memory • 400MHz RAMDAC • 4 DirectX® 8.1 pixel-pipelines • PCI Bus Features: • CHARISMA ENGINE™ II • SMARTSHADER™ technology • SMOOTHVISION™ • HYPER Z™ II • FULLSTREAM™ Hardware accelerated de-blocking • VIDEO IMMERSION™ II DVD playback • HYDRAVISION™ multi-display control Itemcode: CGA-9258PTVD Endret 12. oktober 2005 av Okay Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) *oppsett til ny maskin* minst mulig penger = kjøpe brukt F.eks. denne, med en ekstra 256MB-brikke: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=28997 evt en slik brikke: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=31075 edit: ikke det billigste man kan tenke seg, da, riktignok... men hvis du kikker litt, finner du nok noe... Endret 12. oktober 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei igjen. Surfa MYE for deg nå. Ser at XFX har 128-bits FX5200 kort, som er greie nok (faktisk stor forskjell på 64 og 128 bits.) Oversikt: http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...8&productId=110 Se modellnr. og bestill evt hos komplett. EDIT: Dette er det du skal ha; http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...gurationId=1038 Eneste 256MB (overkill, ja) har 128-bits minne. Dvs. dette hos komplett; http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304713&cks=PRL Lykke til! PS: Dette vil frigi 64 MB system minne også. Om det er verdt prisen? Kanskje ikke, men slik er det med utdadert og gammelt utstyr EDIT: Billig hovedkort evt. http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=310823 Endret 12. oktober 2005 av Okay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå