Ulkesh Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hei, Installerte nettopp Win98 på D:, men jeg får ikke opp bootmenyen ved oppstart, og kan ikke lenger starter WinXp på C: Disken er delt i C: og D: Kan noen hjelpe meg med å lage en fungerende boot.ini ? Min nåværende boot.ini ******************* [boot Loader] timeout=30 Default=C:\ [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot ******************* Her er ikke Win98 listet opp, men jeg får fortsatt ikke opp denne menyen ved oppstart, og Win98 starter som default. Takker for hjelp ! Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hei, Installerte nettopp Win98 på D:, men jeg får ikke opp bootmenyen ved oppstart, og kan ikke lenger starter WinXp på C: Disken er delt i C: og D: Kan noen hjelpe meg med å lage en fungerende boot.ini ? Min nåværende boot.ini ******************* [boot Loader] timeout=30 Default=C:\ [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot ******************* Her er ikke Win98 listet opp, men jeg får fortsatt ikke opp denne menyen ved oppstart, og Win98 starter som default. Takker for hjelp ! Prøv dette : [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Fungerte ikke Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Windows 98 sin "boot-loader"(vet ikke hva det heter i win. verden) har tatt over for XP sin, og derfor har ikke boot.ini noe å si. Du kan prøve å slenge inn XP-CD'n og gå inn i recovery console og kjøre fixboot. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Det var nettopp det jeg gjorde etter å ha lest litt rundt. Funker nå ! Takker ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå