Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg sliter veldig med å få lasta opp filer til diverse FTPer. Har nett via router nå.. noe jeg aldri før har hatt Må jeg gå inn der og stille inn noe? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hva mener du med at du sliter med å laste opp filer, får du ikke logget inn i det hele tatt? Får du logget inn, men ikke listet filer? Får du lastet opp filer men overføringen blir avbrutt? Sannsynligvis trenger du ikke å endre på noe i din ruter. Men fordi ftp-protokollen kan være litt vanskelig bør du satse på å bruke en ordentlig FTP-klient. Ikke bruk webbrowseren. I FTP-klienten sørger du for at "passive mode" er i bruk. Vanligvis er dette slått på som default. Hvis du ikke får logget inn på FTP serveren med passive mode, så kan det hende at FTP-serveren ikke er satt opp riktig. Dette gjelder spesielt hvis også denne befinner seg bak en ruter med NAT. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Får logga på helt fint, men når jeg laster opp filer så hender det at fila ikke lastes opp. Det blir liggende en fil på 0 byte. Bruker Cute FTP. Brukte de samme tingene før jeg fikk nettet via router også.. da funka det helt fint Endret 9. oktober 2005 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Får logga på helt fint, men når jeg laster opp filer så hender det at fila ikke lastes opp. Det blir liggende en fil på 0 byte. Bruker Cute FTP. Brukte de samme tingene før jeg fikk nettet via router også.. da funka det helt fint Gjør som Zenit sier, sjekk at klienten er huka av på "Passive Mode". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Que? Passive mode? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Du bør lese i signaturen min ;-P Dette er hva jeg fant: http://www.phpwebhosting.biz/faq_cuteftp.php Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Nåvel... det der er versjon 4.2 eller no, jeg har 7.0 Funker ikke på samme måta... det som står i "Help contents" er heller ikke "riktig". Men uansett.. når jeg nå fikk den i passive(Eller PASV om du vil) mode da, så hjalp det ikke stort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå