Gå til innhold

"Fotolab" - Canon MP800 vs Epson Stylus RX620

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny alt-i-ett sak (multifunksjon) som er god til å printe ut fotografier og scanne inn bilder og negativer.

Jeg vil ha enten den nye Canon Pixma MP800 eller Epson Stylus Photo RX620.

Det skiller knapt en hundrings i pris på disse, så glem prisen som noe argument!

Som en knallgod "fotolab" hjemme som gjør alt og gir meg A4 fotoutskrifter som jeg trygt kan ramme inn og henge på veggen: hvilken av disse to er det beste kjøpet og den beste multifunksjonen?

Endret av Lakesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med Epson og synes egentlig at de har mer dynamikk i bildene. Dette kommer vel av at Epson har 6 blekkpatroner: Sort, gul, magenta (lilla), cyan (turkis), lys magenta og lys cyan.

Canon har valg å bruke 5 farger, to til sort: Sort, pigmentert sort, gul, maganta og cyan.

Når det gjelder disse to MF-skriverene som du nevner, så ville jeg gått for Canon sin utgave. Denne har ganske mange flere funksjoner og muligheter enn det Epson har. Når du først kjøper en MF-skriver så er dette absolutt noe å ta med seg.

Denne Canon-skriveren kan skrive direkte på CD-plate, det kan ikke Epson-skriveren, da må du opp på RX700, men den koster godt 900 kroner mer.

Canon-skriveren kan kopiere CD-platen, dvs du kan scanne inn en CD-front og printe denne direkte på en ny CD-plate, både med og uten bruk av PC. :thumbup:

Canon-skriveren har to arkmagasiner, ett for vanlig papir og ett for fotopapir, kjekt. Den har også en duplexfunksjon som snur arket og printer på begge sider.

Direkte print med mulighet for indexbilde fra såvel kamera som minnekort er en kjekk mulighet som begge skriverene har. Vet Epson-skriveren kan lese fra USB-enheter som harddisker, minnebrikker og CD-spiller. Om Canon kan dette vet jeg ikke.

Og for all del, kjøp fotopapir beregnet for skriveren for å utnytte potensialet til denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...