Gå til innhold

Har man nytte av et dyrt og bra skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har planer om å kjøpe meg en ny pc snart og vil da kjøpe meg et bra skjermkort. (5 - 6000 kr) Har Wow noen grafikkinstillinger som krever mye av et skjermkort eksempelvis aa og annet diverse rendering systemer som vil gjøre at ting ser bedre ut? Eller vil jeg ha den samme grafikk som jeg vil oppnå med et kort til 1500 kr . ( ati 9600xt elns)

Er helt ny, og har planer om å kaste meg inn i Wow.

CFD

Videoannonse
Annonse

Kjører WoW i 1280x1024 med alt på maks, med full AA og aniso innstillinger i spillet, og ligger jevnt på 50-100fps (spørs hvor og hvor mange folk det er rundt), 35-50 fps midt i Orgrimmar. med en A64 3000+, 1.5 GB DDR400 og et Geforce 6800 Ultra (ingenting er overklokket).

Endret av bidz
Jeg spiller med GF TI 4400. Forleden dag var jeg på et lan og fikk skryt av skjermkortet. De spurte hvilken skjermkort jeg trengte for å kunne ha så bra grafikk. Det grafikk kortet kjøpte jeg for nesten 4 år siden ;D

Og jeg regner da med at disse folka satt og spillte summer games på amiga'en sin enda altså?

Wow med alt på max, 1600*1200, 8xaa & 8xaf i 50fps er uendelig mye bedre enn hva et gf4 kan gjøre.

Etter min mening bør wow alltid spilles på denne settingen :D

Endret av GodSlayer

Ikke all jobben, da. Men mesteparten. Skjermkortet har ganske lite å si når det gjelder WoW. Ingen spesielle shadere, bumpmaps, high-poly modeller, osv. osv. Bare masse modeller, og der gjør CPU'en mesteparten av jobben. Skjermkortet spiller jo selvfølgelig inn, men ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...