eUnaas Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg har problemer med min CD-rom. Eller det er ikke cd-romen som er problemet. Det er det at når jeg leser ac cdplater så sliter cd-romen. Den klarer nesten å spille av Mp3 uten hakking. men vanlig *.wav musikk klarer den ikke. Når jeg spiller så stopper allt opp noen sekunder og cd-romen jobber som bare det for å komme seg inn igjen. Hva skyldes dette? Jeg har testet med en 16X og en 40X begge er akuratt samme problemet. Kan det være noe med hoedkortet? eller liten strømforsjyning? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Dårlige cd plater kanskje? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 nei det er ikke det. alle cd-platene fungerer helt fint i andre spilerere og det er ikke bare CD-R plater jeg snakker om. Det er musikk-cd, spill (orginale) og slikt. Det er noe annet som er galt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Er DMA aktivert? Mvh B|Real Lenke til kommentar
leomann Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 kanskje du har for lite ram. jeg hadde problemer med mp3 avspilling, med hakking, satte i mere ram og da kom det seg. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 MP3 skal ikke hakke uansett! 1X hastighet er 150Kb/s, "vanlige" MP3 filer kjører 128Kb/s... jeg regner ikke med at du har en 1x cd-rom så her er det nok noe annet som er feil... Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 19:24, Jannis-15 skrev:1X hastighet er 150Kb/s, "vanlige" MP3 filer kjører 128Kb/s... Du mener vel; 1x hastighet er 150kB/s... ikke kb/s Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 kanskje jeg burde fortelle hvordan maskin det er før jeg begynnr å klage... Det er en Duron 1,2ghz 256 SD-ram MSI .turbo2 6gb hardisk (dette er nesten defekt, kan det ha noe å si?) ...Ja jeg har aktivert DMA (aktiver DMA hvis det er mulig) .............................................. På -PRIMÆR IDE kanaler står den på Ultra DMA-modus4 -SEKUNDÆR IDE kanaler står den på DMA modus2 med flere bokstaver.... Ser det ikke ut til å være riktig er? ---------------------------------------------------- -Kan det være noe med kablene? -Lite strøm til CD-rom? -Hoedkortet mangler CD-rom drivere? -Noe galt med hoedkortet? -??? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Det er ikke sikkert, men det kan ha noe å gjøre med programmet som spiller av musikken. Dekoderne kan være litt treige. Tunge systemoppgaver gjør også arbeidet for prosessoren hardere og suger opp minnet. Selv har jeg aldri opplevd noe lignende. Hvis det var Power suppliet så ville maskinen ha sluknet eller startet på nytt igjen hvis det var for dårlig... Internt lydkorrt om du har er ikke alltid bra..., men dette er nok ikke problemet Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 21:41, Admin'c skrev:Det er ikke sikkert, men det kan ha noe å gjøre med programmet som spiller av musikken. Dekoderne kan være litt treige. Tunge systemoppgaver gjør også arbeidet for prosessoren hardere og suger opp minnet.Selv har jeg aldri opplevd noe lignende.Hvis det var Power suppliet så ville maskinen ha sluknet eller startet på nytt igjen hvis det var for dårlig... Internt lydkorrt om du har er ikke alltid bra..., men dette er nok ikke problemet ...en 1,2 ghz prosessor har nokk ikke problemer med å dekodere MP3 når min gamle 200mhz maskin ikke sliter med det. Ja jeg har internt lydkort... men kan det være noen sammenheng der? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 hehe, mp3 klarte til og med min gamle P75Mhz med 8Mb SIMM(!) ram...! så du har nok for treg CPU ja, på tide å bytte den ut.. bare tuller jeg.. :smile: Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 nei... men helt seriøst så må vel noen ha greie på dette? Det er jo fult av experter her på formet er det ikke? (eller kanskje der VAR???) Lenke til kommentar
Blod Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 hvor stor strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Et av mine spill hakker også i musikken. Hva er DMA? Kanskje det er derfor lyden min hakker i spillet? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 http://www.pcworld.no/dataleksikon/ <--hvis du lurer på hva et "data-ord"(eller forkortelse) betyr. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 00:06, Blod skrev:hvor stor strømforsyning har du? Jeg bruker kabinett og størmforsyning fra en gammel REC maskin (200mhz,4mbkjermkort,2gbhardksin osv) Jeg trur det er på 250w får vel ikke vært noe annet. Men jeg veit det egetnlig skal holde. Ettersom jeg nå har en duron prossor, 16mb skjerkort osv. bare en vifte og den sitter på CPU. og en hardsik og en cd-rom. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 regner med at problemet ligger med chipset/audio drivere.. Oppdater bios til den nyeste.. legg inn nyeste via 4in1 og nyeste via audio drivers drivere: http://www.msi.com.tw/program/support/driv...pt_dvr_list.php bios: http://www.msi.com.tw/program/support/bios...Socket%20A&ID=3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå