Gå til innhold

Feil på HK, hva bør jeg gjøre....

Vic20

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et MSI hovedkort fra en kjent webshop for ca. en måned siden, men har ennå ikke fått noen glede av det. Historien er som følger:

Da jeg hadde bygd opp PC'en og skulle starte den for første gang så gikk bare vifter, mens HD'er var stille og skjermen svart. Den startet altså ikke opp POST..... Dette skjedde imidlertid bare av og til, for når jeg skrudde av og på strømmen med bryteren bak på kassa, så startet PC'en som normalt. Dagen etter da jeg skulle starte opp PC igjen så skjedde den samme feilen. Jeg fikk da låne et ASUS hovedkort av en kamerat og testet det i flere dager uten at det skjedde noe feil. Jeg satt deretter inn MSI hovedkortet og samme feilen skjedde, den ville ikke starte opp POST, og måtte slå av og på med strømbryteren bak på kassa for å få den til å starte!

Det var da helt åpenbart for meg at det var hovedkortet som var problemet. Jeg returnerte det til webshop'en, og etter et par uker fikk jeg en mail tilbake om at de hadde testet det og ikke funnet noe feil.

Jeg sitter nå med et MSI hovedkort som jeg ikke får brukt. Hva bør jeg gjøre...... se pengene som tapt eller fortsette å klage..... jeg har imidlertid på følelsen av at butikken ikke vil teste det en gang til.....:/

??

Vic20

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er antakeligvis noe kontaktproblemer eller kanskje en motstand som er busted på kortet ditt.

Hvis du klarer å få fucka kortet uten synlige merker, kan du bryte av en lodding eller kutte forbindelse et eller annet sted, og sende det tilbake.

"Skal butikken være dust, vær dustere"

(ikke bra norsk, men hvem bryr seg egentlig..)

Lenke til kommentar

Jeg hadde et abit HK som jeg kjøpte hos komplett, det funket ikke (stoppet plutselig i windows innstalasjonen, eller hvis jeg fikk innstalert det(etter mange forsøk) så fryste pc'en etter 20sek-2min etter den var komt inn i windows). Returnerte HK, Ram og CPU til komplett og fikk mail igjen der det stod at det var CPU'en som var ødelagt. Var ganske sikker selv på at det var HK da, men var no glad de hadde funnet feil og at det ikke var jeg som var håpløs å sette sammen greiene :grin:

Fikk det igjen og akkurat samme problem, sente et par mail til komplett, de hadde no testet det og ikke funnet noe feil da men jeg kunne no sende det inn igjen til ny test.. Sente igjen HK, Ram og CPU inn igjen og da fikk jeg endelig nytt HK ("Ustabilt HK" sto det). Da fungerte greiene helt fint og alt er vel :grin: så det er bare å stå på sitt, si at du har testet resten av pc'en med et annet HK og da fungerte det, det er nok ditt sterkeste argument..

Lykke til.

Edit: Glemte litt info.

[ Denne Melding var redigert av: Obi-Wan på 2002-08-19 17:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...