Gå til innhold

Tips til nytt billig AGP skjermkort

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal nå kvitte meg med mitt MSI GeForce 4 Ti4800SE - TD8X 128MB AGP skjermkort, fordi jeg trenger noe litt nyere, bedre og kraftigere...

Jeg skal ha det på mitt Abit nForce2 NF7-S v.2 hovedkort, og det vil si at jeg trenger et nytt AGP skjermkort.

Jeg ser da etter noe som er billig men som duger. Som kan spille World of Warcraft på max grafikk, det kan forsovit GeForce 4 kortet også da. Men det skal også duge bra i Battlefield 2 osv...

Har noen noe forslag til hvilket skjermkort som er et godt og billig valg? Gjerne forklar hva som er bra med det og det kortet, kom med tester osv... Og kom gjerne med linker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skader aldri å definere "billig skjermkort". Det blir mye lettere for vi som skal hjelpe deg om du sier en maks pris. Noen synes 3000kr for et Geforce7800 kort er billig å. Så hvor mye er billig da? :thumbup:

Dem har noen demo "brukte" skjermkort på komplett.no

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI

NB! Kun kort!! (Drivere, kabler,manual+ + mangler!)

Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør.

Varen kan ha skrumerker i fester o.l.

Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

Ikke så ille pris på det kortet, men det er jo LE versjonen. Tror det er sånn "billig" versjon

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Jeg skal ha det på mitt Abit nForce2 NF7-S v.2 hovedkort, og det vil si at jeg trenger et nytt AGP skjermkort.

Ser at du har PC 3200 minne og en XP 2400, skulle kunne gå an å klokke litt CPUèn også, vanligvis klarer de ca. 2.2- 2.3 GHz uten problemer hvis man har ok kjøling... :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Geforce 6600GT har høyere ytelse i høyere oppløsninger enn Radeon 9800 Pro. (Som regel 1280x1024 og over). Skrur du på Antialiasing og Anisotropisk filtering (for å forbedre grafikkkvaliteten), drar 6600GT enda mer forbi.

Forskjellen mellom Radeon 9800 Pro og XT er i utgangspunktet klokkefrekvensene. 380/680 for 9800 Pro mot 412/730 for 9800XT.

Dessuten synes jeg ikke nVidia har "dårlige" drivere, men det kan noen ganger være litt stress å finne den riktige. Hehe. Jeg har ingen problemer med oppsettet mitt som det er nå. (6800GT med offisielle nVidia-drivere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...