Gå til innhold

Avfyringsmekanisme for nyttårsraketter?

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp en pakke gamle sikringer, knus dem. Finn den lille metalltråden som er inni. Sur den rundt lunta så nært du vil ha den, fest fasene på ledningen på hver sin ende av tråden.

Bruk et mopedbatteri eller bilbatteri for å antenne, kan også seriekople flere 9v batterier. Men et Mopedbatteri er det beste. Hvis du vil ha bryter så stjeler du den fra en gammel lampe, eller en vanlig lysbryter. Bør helst være to-polet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
kjøp en pakke gamle sikringer, knus dem. Finn den lille metalltråden som er inni.  Sur den rundt lunta så nært du vil ha den, fest fasene på ledningen på hver sin ende av tråden. 

Bruk et mopedbatteri eller bilbatteri for å antenne, kan også seriekople flere 9v batterier. Men et Mopedbatteri er det beste. Hvis du vil ha bryter så stjeler du den fra en gammel lampe, eller en vanlig lysbryter. Bør helst være to-polet.

5000594[/snapback]

Hvor mye koster en pakke sikringer? :ermm:

Lenke til kommentar
kjøp en pakke gamle sikringer, knus dem. Finn den lille metalltråden som er inni.  Sur den rundt lunta så nært du vil ha den, fest fasene på ledningen på hver sin ende av tråden. 

5000594[/snapback]

Hvor mye koster en pakke sikringer? :ermm:

5000683[/snapback]

Ikke peiling, men du får jo 10 sikringer. Det betyr avfyring for 10 raketter. Å kan jo umulig være så dyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg brukte bare en syltynn ledning og kjørte masse strøm gjennom for å tenne kinaputter før :!:

5001104[/snapback]

Hvor mye strøm? :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg brukte bare en syltynn ledning og kjørte masse strøm gjennom for å tenne kinaputter før :!:

5001104[/snapback]

Hvor mye strøm? :ermm:

5004933[/snapback]

Av uendelig mange håpløse og inviklede ideer, var nok denne den smarteste :thumbup:

Har brukt samme metode selv for mange år siden (og ja, det var "kinaputter" som var i fokus). Man finner slike syltynne koppertråder inni små myke ledninger. et par "hår" fra stålull gløder sikkert det og.

"Hvor mye strøm" kommer an på flere faktorer. Man trenger fler/mer batteri jo lengre ledningene er. Tykkere ledning frem til glødetråden gir best effekt. med 5-7 meter lampettledning tror jeg det skal mere til enn et 9v røykvaslerbatteri.

Lenke til kommentar
Er det min idé du kaller håpløs?

5019360[/snapback]

Nei, din ide går under "inviklet" fordi en hvilken som helst tynn kobbertråd gløder/brenner av. I alle fall ville jeg lettere funnet frem en tynn kobbertråd, enn å saumfare clas ohlson.

Å rakke ned på de andres ideer var vel kanskje litt drøyt :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...