Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm omstarter seg ved høyreklikk på filmfil

Anbefalte innlegg

Ja, emnetittelen sier vel det meste.. Hver eneste gang jeg høyreklikker på en WMV eller en AVI-fil, virker det som om enten skjermkortet eller skjermen tar en kjapp omstart.. Hele greia tar ikke mer enn et par sekunder, men det er utrolig plagsomt og irriterende. Har prøvd med mange forskjellige skjermer, så det er ikke det... Kjører Windows XP Pro SP2 med alt av oppdateringer. Skjemkortdriverne er nVidias 81.82, men samme problemet hadde jeg også med 77.77..

Samme problemet oppstår også når jeg går inn på skjemkortkontrollpanelet...

Noen som har noe peiling på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn umiddelbart,, hvis dette hadde vært mitt problem! :whistle:

Da hadde jeg Ville gjort dette:

1. Prøve den eldste driveren som er kompatibel med dette grafikk-kortet.

(nvidia har en database over alle utgitte driver)

2. Avinstalere codexpakken og deretter kjøre en rensking av registret.

ps! er bios flashet med siste vers?

Geddy

Endret av Geddy
Lenke til kommentar

Biosen er siste versj.. Men jeg har min egen teori nå, nemlig at det er noe merkelig med hovedkortdriverne, for jeg har stadig vekk fått blåskjerm med melding om noe access memory violation, eller noe sånt i nv4drv.sys (eller noe sånt), og jeg lurer på om ikke denne fila er hovedkortdriveren (hovedkortet er et nForce 4 kort)

Lenke til kommentar
Biosen er siste versj.. Men jeg har min egen teori nå, nemlig at det er noe merkelig med hovedkortdriverne, for jeg har stadig vekk fått blåskjerm med melding om noe access memory violation, eller noe sånt i nv4drv.sys (eller noe sånt), og jeg lurer på om ikke denne fila er hovedkortdriveren (hovedkortet er et nForce 4 kort)

hmmmm, for meg ser dette ut som en fil nvidia instalasjonsprogrammet har instalert (just guessing!)

Det kan være slik at du ikke har fått fjærnet alt av filer fra en gammel instalasjon!?

Vet at det finnes et gratisprogram for å fjerne gamle nvidia drivere! (bare spørr og jeg skal sjekke hvor det kan skaffes!)

Annbefaler deg også å renske registret, da det ofte er her at problemet ligger!

Geddy

Lenke til kommentar
hmmmm, for meg ser dette ut som en fil nvidia instalasjonsprogrammet har instalert (just guessing!)

Ja, det stemmer nok. Og hvis du ser litt rundt oppdager du at nForce er hovedkortsettet til nVidia...

Hadde vært fint om du kunne finne det programmet :)

Jeg har ikke kjørt noe annet grafikkort på dette systemet før...

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer nok. Og hvis du ser litt rundt oppdager du at nForce er hovedkortsettet til nVidia...

Hadde vært fint om du kunne finne det programmet :)

Jeg har ikke kjørt noe annet grafikkort på dette systemet før...

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet, jeg har ikke nvidia chipsett da.. bare skjermkort... jeg har også codec pack, så problemet er nok der... Det er ikke så plagsomt bare man vender seg til det.. Første gang så trodde jeg noe hadde godt veldig galt :p

Lenke til kommentar

Driver Cleaner Professional 1.2

Driver Cleaner is a program which helps you to remove parts of drivers that are left after uninstalling the old drivers. The program is for ATI and nVidia drivers. First you need to uninstall the drivers from the control panel than reboot and after that run the program. If you really want a good description of what steps you should do than you really need to read the readme file included in the zip file and installation as it contains a detailed description step by step.

Programmet kan lastes ned herfra:

http://www.majorgeeks.com/Driver_Cleaner_P...onal_d3214.html

Håper dette hjelper! :thumbup:

Geddy

Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet, jeg har ikke nvidia chipsett da.. bare skjermkort... jeg har også codec pack, så problemet er nok der... Det er ikke så plagsomt bare man vender seg til det.. Første gang så trodde jeg noe hadde godt veldig galt :p

Ja enig med deg,,, Codexer can be a bitch! :roll:

Geddy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...