Gå til innhold

Nytt skjermkort til under 3000

Raijin

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg planlegger å skaffe meg nytt skjermkort. Har sett litt på 6800GT og X800XL. Hvilket av de to kortene er best? Jeg lurer også på hvilket av de to kortene er best til å klokke. Vet dere også om prisene på disse kortene kommer til å falle noe særlig mer iløpet av tiden før jul? Hadde egentlig planer om å kjøpe 7800GT. Etter sånn som jeg har forstått det, så er det kliss likt GTX, bare med lavere frekvenser? Men lar det seg ikke lett klokke til GTX hastighet? Grunnen til at jeg droppet det kortet var at det ikke kommer til AGP, har jeg hørt. Er dette fast bestemt? Effektforbruk og støy på de nevnte kortene hadde også vært fint å vite. Litt mange spørsmål, håper jeg kan få svar på ihvertfall noen av dem.

Takker på forhånd for svar!

Raijin.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har god erfaring med Leadtek WinFast A400 TDH som er 6800 NU agp. begge kortene jeg har væert borti lot seg klokke til gt hastighet med 16 pipes uten artifacts. ser i prisguiden du kan få et xfx kort ennå billigere. disse kortene har bare 128 mb ram så d blir jo ikke helt d samme men veldig close.

Leadtek WinFast A400 TDH har en enorm kobber kjøler og en vifte som ikke lager alt for mye bråk. hvis du skulle være så uheldig å få artifacts ved frigjøring av pipes kan du altids benytte deg av angreretten :p

er ganske sikker på at 7800 serien aldri kommer i agp utgave :(

Lenke til kommentar
hvis du skulle være så uheldig å få artifacts ved frigjøring av pipes kan du altids benytte deg av angreretten tongue.gif

Det er tulligner som deg som gjør at webshopper blir dyrere... samt at å kjøpe demo-varer blir en risiko sport.

Enig! Er så mange folk som snylter på webshoppene. Blir for dumt :(

Lenke til kommentar
Takker for alle svar! Har lyst på 7800gt! Men kommer det i agp utgave? Vet dere om det vil synke i pris iløpet av de to neste ukene?

tviler meget sterkt at det kommer en agp utgave av det kortet desværre, eller er ganske sikker egentlig at det ikke kommer ut. og nope, tror neppe det vil synke noe i løpet av 2 uker slik markedet er nå

Lenke til kommentar

hehe. Stemmer det Okay, at jeg er ute etter AGP, ettersom jeg ikke har penger til nytt Hovedkort, CPU og RAM. Takker for alle svar, men skulle gjerne hatt litt mer informasjon om 6800GT og X800XL eller anbefalinger av andre AGP kort til under 3000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...