B|2bb3r Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 En ansatt i firmaet jeg jobber har en hjemmePC som har et problem, dette er problemet: Makinen fryser ved bruk av IE. Dette oppstår etter ca 30 mins bruk, uavhenig av hvilken nettside den er på. Jeg utelukker Software da maskinen er formatert og reinstalert, uten at det har noen innvirkning på problemet. Maskinen er en IBM Aptiva PII 450MHz(512KB) 128MB 12GB HDD IDE PCI/ISA Microtwr(3X4) Riva 4X DVD http://www.pc.ibm.com/support?page=2163-58...&up=unknownuser Maskinen er ca 2,5 år gammel Jeg hadde satt stor pris på hvis noen hadde en formening av hva det kan skyldes. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Mulig det er noe problemer i forbindelse med internett tilkoblingen eller modem/isdn kort eller hva det er han går på nettet via... Du kan prøve å bruke en annen nettleser, eller så kan du sjekke hjemmesidene til internett tilbyderen og/eller produsenten av modemet.... (FAQ) Se om du finner nye drivere til modemet eller hva det nå er han bruker.... Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Internet: Telenor ADSL nettverk: 3COM (et eller annet). Kortet fungerer ypperlig på alle nettverk/internett tjenester untat IE. Mulig en annen nettleser, men det løser jo igrunn ikke problemet Lenke til kommentar
exis Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 det kan være flash, pc'n min fikk et lite kick på å henge seg opp hver gang jeg gikk inn på en side med en flash-animasjon. Jeg måtte reinstallere Prøv m opera, d r bra nok. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Kjøre en reinstallasjon av windows. Jge har lert meg at, er det noen feil på IE, så er det MEGET få sjangser å rette det opp og at feilen forplanter seg til andre programmer som bruker IE-teknologien for å komme se på internett. Kjør en reinstallasjon. Mvh.B|Real Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Som nevnt i beskrivelsen av problemet, så har jeg nettop reinstalert og formatert PC'en for å løse IE problemet. Jeg betviler at en ny reinstalering løser problemet. til info før format/reinstallering var det Win98 på maskinen, nå er det Win2000 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Har Pc'en funka fint i 2,5 år og plutselig tryna?? Høres rart ut... Upgrader du, eller kjører du clean install?? Hvis han ikke har putta inn noe nytt i det siste, må det nok være software relatert.... Høres oxo rart ut at bare[/] IE klikker da! Lenke til kommentar
forbrukeren Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 det er telenor internett ADSL cd'en som er crap. innstaller de alternative driverne (raspppoe) på online.no siden + fixen fra microsoft som står i installasjonsguiden til raspppoe. jeg hadde samme problem Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 16:50, Xvani skrev:Har Pc'en funka fint i 2,5 år og plutselig tryna??Høres rart ut... Upgrader du, eller kjører du clean install?? Tja hvis du leser det jeg har skrevet så står det at jeg formaterte..... da kan jeg ikke oppgradere, eller ? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 16:55, forbrukeren skrev:det er telenor internett ADSL cd'en som er crap. innstaller de alternative driverne (raspppoe) på online.no siden + fixen fra microsoft som står i installasjonsguiden til raspppoe.jeg hadde samme problem Takk, skal prøve det. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 sånt som det der høyres ut som ein varm cpu, altså det har samla seg støv i cpu vifta Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Har selv satt opp en maskin med ganske likt problem...bare at den låste seg når jeg ikke var på nett også...ble fikset når jeg installerte rett skjermkort driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå