Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

korrupt data ved installasjon, minnefeil?

Anbefalte innlegg

Hei

Grunnet mye tull ved pcen de siste dagene, har jeg nettopp formatert. La inn Win Xp på nytt og alt virka bra. Prøvde så å installere programvare som jeg har liggende på diskene mine, og får opp feilmeldinger om at softwaren er korrupt. Dette er software jeg har installert før, og hatt null problemer med. Dermed er noe feil.

Det er enten harddiskene som tuller, eller minnet. Skal gjennomføre memtest86, men finnes det programvare for å teste diskene ordentlig?

Og er det andre ting jeg bør sjekke?

Min hardware:

Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Operativsystem Service Pack Service Pack 2

DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Hovedkort

CPU type: AMD Athlon XP, 1833 MHz (11 x 167) 2500+

Hovedkort: Abit NF7-S v2.0 (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)

Hovedkort chipset: nVIDIA nForce2 Ultra 400

System minne OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S.

PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz

BIOS type: Award (08/19/04)

Skjermkort: NVIDIA GeForce 6600 GT (128 Mb)

Lagring:

IDE kontroller: NVIDIA nForce2 ATA Controller (v2.6)

SCSI/RAID kontroller: D347PRT2 SCSI Controller

SCSI/RAID kontroller: Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller

Diskett stasjon Floppy disk drive

Harddisk1: Maxtor 6 B250S0 SCSI Disk Device (250 Gb, 7200 RPM, SATA)

Harddisk2: ST325082 3AS SCSI Disk Device (250 Gb, 7200 RPM, SATA)

Optisk disk: _NEC DVD_RW ND-3500AG

Optisk disk: Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device

SMART Harddisk status OK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En enklere løsning vil kanskje være å kjøre Scandisk! Dette kan du gjøre ved å f.eks. ved å gå til "Min datamaskin" -> høyreklikke på gjeldende stasjon -> Egenskaper -> Verktøy -> Feilsøking... XP vil da kjøre Scandisk neste gang det blir startet... Det vil da lete etter og reparere clusterfeil etc... noe som kan være grunnen til at windows oppgir at software er korrupt... Kjør i tillegg et program for å renske opp i windows registeret (Ta alltid backup av registeret, mange registerprogrammer gjør dette automatisk)...

Håper dette var til litt hjelp!

Geddy

Endret av Geddy
Lenke til kommentar

Takker for tipsene.

Kjørte memtest86, og fant ut at det var feil ved minnet. Så det er byttet ut. Men får likevel feilmeldinger og Error 1335 er en standard som går igjen. Og spesielt ved msi-installasjonsfiler. Har også oppdatert til nyeste Windows Installer, uten at det hjalp.

Har som dere forstår, store problemer med å skjønne hvor feilen ligger. Virker som diskene fungerer bra, og begge er helt nye.

Hvilke registry cleanere vil dere anbefale, og finnes den avanserte program for å sjekke diskene? Scandisk fant ingenting.

Håper på mer hjelp og tips. Dette begynner å bli irriterende.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg annbefale Ace Utilities www.acelogix.com ($29), meget bra og den ødelegger ikke systemet ditt, som mange andre slike programmer har en tendens å gjøre! den tar også automatisk backup av registeret!

Geddy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...