tikka Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 fylte nettop på ny olje på golf 2 en. og nå tikker den som ei klokke på speed. fylte på helix pluss 4 syntetisk eller no sånt. kan det være feil olje? hvordan får jeg vekk tikkinga. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hvilken olje brukte du før? når motoren feks har gått på "dino" olje (mineralsk) eller semi/del/hel syntetisk hele sin tid så må du holde deg til den olja som du alltid har brukt, ellers får du symaskinlyd i motoren, eldre biler skal stort sett ikke bruke helsyntetisk olje (0-W40 10-W50 osv) se i håndboka til bilen, der skal det være en oversikt over hvilken olje du skal bruke på bilen og hvilken viskositet den skal ha. Endret 8. oktober 2005 av zandro Lenke til kommentar
Launch Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Det er jo bare en Golf så det er ikke nøye, la den tikke litt Skiftet du oljefilter i samme slengen? Det bør du gjøre. Noe som tyder på at det kan være for tynn olje, har du peilet oljenivået etter påfylling og prøvetur? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Bruk mineralolje på golf II, med mindre du har en ladet motor da. Lenke til kommentar
tikka Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Bruk mineralolje på golf II, med mindre du har en ladet motor da. vet ikke om den er ladet eller ei. det er en 90 mod 1,6gl forgasser. skiftet alt av olje og filtere. holder det at jeg skur ut bunn og topp pluggen og lar olja rende ut, eller må jeg skruav/skifte olje filter. dette er første gangen jeg har skiftet olje på den bilen. vet ikke åssen type olje den forige eieren brukte. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Han brukte antageligvis vanlig multigrade olje (mineral) 20w40, og nei du trenger ikke bytte filter hovedsaken er at bilen får riktig olje . topp pluggen? du mener oljepåfyllinga? pluggen i bunnpanna må skrus ut, bare husk å ha ei balje som er stor nok når du tapper av oljen Endret 8. oktober 2005 av zandro Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Med ladet motor mener jeg turbo eller kompressor, noe du ikke har. Tappepluggen er på baksiden av bunnpannen, og det er nok en idè å tømme filteret for syntet-olja, da det er 1-2dl olje i det. Går ikke tikkingen over, bruk et oljeadditiv slik at den blir renset. Lenke til kommentar
tikka Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 har noe valvoline sae 10w 40 motor oil syntetic blend. er det noe jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå