xTUBA Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Har speedtouch 510i og en Sparklan 6215M (ruter). Til ruteren har jeg kablet til en PC, printer og IP-telefon. Det er også en PC som bruker WLAN. Problemet er at når jeg bruker PC'en som er kablet til ruteren, henger ruteren seg, og internett blir borte. Noen kanger komer det igjen ved at jeg restarter PC'en, andre ganger må jeg restarte ruteren. Kan det være noe på PC'en som gjør at den henger seg? Har prøvde både med og uten DHCP, og forskjellige faste IP addresser. Firmware i ruteren er 1.08. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har samme problem, men kun når jeg bruker WLAN på den bærbare pc'en over lang tid. Dvs hvis jeg lar den stå på i 2 dager i strekk for å laste ned store filer, da henger internetten seg opp hver gang. Løsningen blir å restarte ruteren Irriterende Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 prøvd og oppgradere firmware?? Lenke til kommentar
xTUBA Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har samme problem, men kun når jeg bruker WLAN på den bærbare pc'en over lang tid. Dvs hvis jeg lar den stå på i 2 dager i strekk for å laste ned store filer, da henger internetten seg opp hver gang. Løsningen blir å restarte ruteren Irriterende Bruker du sparklan 6215M du og? Lenke til kommentar
xTUBA Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Har oppdatert firmware ja, 1.08 er den siste... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Nei, jeg bruker Zyxel 600 series.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Ja og nei. Det skal ikek kunne gjøre det, men om LAN-porten er defekt, eller det er en seriøs firmware bug, så kan det nok skje. Jeg tviler dog på at du kan stille inn noe på PCen for å rette dette. Enten firmware om du er heldig, ellers bytte ruter ville jeg gjort om firmware ikke førte frem. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå