Sjefern Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311817&cks=WYO Komplett har jo tilbud denne uken på denne routeren. Jeg har egentlig ikke så mye greie på routere og ønsker å høre hva jeg egentlig betaler ekstra for? Jeg skal bruke den til å få internett til tre pcer i huset. Det blir mye spilling av fps. Jeg har allerede BF2 Har lest DENNE testen men jeg er sikkerlig noob på trådløst nettverk og vet egentlig ikke hva jeg trenger Kan jeg forresten kaste den gamle routeren jeg fikk fra telenor når den nye er i hus? Vil jeg trenge noe annet enn en router og et trådløst nettverkskort til pcene for å få dette i gang? DENNE routeren har jo bare gode erfaringer og koster under det halve. Vil den være like så god å kjøpe? Lenke til kommentar
pine Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Kikk på Asus sine routere, de har ip basert QOS også. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Det som er greit med Gaming routeren er at du kan sitte opp hva som skal prioriteres, en kompis av meg kan f.eks spille BF2 mens han har bit torrent gående, og får lav ping. Dette fordi han har satt routeren til å prioritere BF2 over torrent aktivitet. Dette er vel greit om flere i huset bruker linjen til forskjellige ting, slik kan du alltid spille BF2 uten lag, og lille bror kan laste ned pron til han blir blå i tryne uten at du plages av det! Men er du helt noob bør du kanskje få hjelp til å sette den opp. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Sjekk kompatabilitet med din internettleverandør ! Kjøpte denne og det viste seg at den ikke virker i Lyses nett. I løpet av de fire ukene det tok å få en (mulig) fix ( er det noen som vet om den virker? ) emigrerte jeg til Linux - satte opp en pc som router og brannmur og bruker nå D-linken som switch. Funker fint som faen til det. Stabil som bare det, godt signal trådløst , gjennom vegger og gulv/tak - null problem. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Hmmm.... Ingen som egentlig kom med noen gode argumenter på hvorfor den koster dobbelt så mye som Linkeys sin router. Er det bare dennne prioriterings-greia jeg betaler for? De andre i huset bruker vel mest maskinene til "normal" surfing. Pine: "ip basert QOS"? Jeg aner ikke hva du snakker om Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 google, din latsab Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Hehe. Men det er jo så tidlig på morgenen Sitter her med morgenkaffen og prøver å våkne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå