fakey Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vel, jeg innstallerete nettop 'automatiske oppdateringer' fra windows. Når jeg startet maskinen på nytt fikk beskjed om ast en fil "system32/config/system" eller noe sånt fil mangler og ved å trykke 'r' kunne jeg reparere den og boote fra windows cd'en. Ja, jeg gjorde det og velge E for reparer. Når skjermen blir sort og jeg skal velge hvilken windows innstallasjon jeg vil innstallere har jeg kun et valg. Jeg taster inn 1 på tastaturet og trykker ENTER (selvom d står 'trykk enter for å avbryte'). Da får jeg opp blåskjerm hvor det er oppdaget et problem med BAD_POOL_CALLER jeeg trenger desperat hjelp! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Her får du kanskje en del hjelp: http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 samme fikk jeg også her om dagen på laptopen. Bare at jeg kjørte Windows 2000 da. Satt å kopierte noen filer over til maxtor disken min fra laptopen. Den klarte da å kopiere over alt, men noe var galt jeg så jeg tenkte at jeg skulle restarte for sikkerhetskyld. Dette skulle jeg aldri gjort for da ville ikke Windows starte igjen Hadde jeg bare vært så smart å ikke sletta Windows cd installasjons mappa fra maskina hadde jeg klart å reinstallere den sikkert, men nå som jeg har sletta den blir det vanskelig. DVD romen min funker av alle ting ikke. *må finne på noe lurt i en fart* Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 samme fikk jeg også her om dagen på laptopen. Bare at jeg kjørte Windows 2000 da. Satt å kopierte noen filer over til maxtor disken min fra laptopen. Den klarte da å kopiere over alt, men noe var galt jeg så jeg tenkte at jeg skulle restarte for sikkerhetskyld. Dette skulle jeg aldri gjort for da ville ikke Windows starte igjen Hadde jeg bare vært så smart å ikke sletta Windows cd installasjons mappa fra maskina hadde jeg klart å reinstallere den sikkert, men nå som jeg har sletta den blir det vanskelig. DVD romen min funker av alle ting ikke. *må finne på noe lurt i en fart* Kan du ikke koble Maxtor-disken din til en annen maskin, med CDrom, og kopiere Windows-installasjonsfilene dit. Så kobler du disken til laptopen din og kopierer Windowsfilene over dit etterpå? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Hvordan får jeg starta opp pcen i sikkerhetsmodus? viktig å få tatt backup av viktige filer.. Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 For å komme i sikkerhetsmodus trykk på F8 når du starte opp pc bare trykk ett par tre ganger er ikke alt tatature får med seg viss du trykker en gang Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Det fungerte ikke. Får samme feilmelding uansett om jeg prøver å boote fra sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 pmarius: Jo det skulle jeg gjerne gjort, men jeg får jo ikke starta Windows, får med andre ord ikke kopiert det over til laptopen. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 wil: legg meg til på msn [email protected] Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 *bumper* beklager, men jeg er rett og slett desperat. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Prøv å vær litt mer presis rundt feilmeldingen som kom opp i utgangpunktet, ikke hva som skjer når du prøver Reparer med Windows CD. Har alltid vært skeptisk til automatisk reparering... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Kutt ut skriver- og nettverkskabel, samt alle USB-enheter.. Hjelper ikke dette, så gå til BIOS og disable USB-enheter som kan boota. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Så problemet her er, om jeg har forstått det riktig, at pcen bruker for mye strøm enn den har mulighet til? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Så problemet her er, om jeg har forstått det riktig, at pcen bruker for mye strøm enn den har mulighet til? Ikke nødvendigvis... Se om du klarer å starte, hvis det går greit så> til systemrestore og kvitt deg med siste "nytt" fra MS... Endret 8. oktober 2005 av jarmo Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Vel, dro ut lyd, nettverkskabel + en usb kabel. Skjedde ingenting spesielt. Får fortsatt samme feilmelding i starten når jeg skrur på pcen om at windows ikke kan starte fordi den filen mangler. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vel, dro ut lyd, nettverkskabel + en usb kabel. Skjedde ingenting spesielt. Får fortsatt samme feilmelding i starten når jeg skrur på pcen om at windows ikke kan starte fordi den filen mangler. Kjør reparasjoninstal, ikke konsolrep. hopp over den første og ta den andre rep. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Beklager men det skjønte jeg ikke helt. Hva er forskjellen? Jeg velger bare Reparer Windows når jeg har satt i cden. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Beklager men det skjønte jeg ikke helt. Hva er forskjellen? Jeg velger bare Reparer Windows når jeg har satt i cden. Den første rep. tar deg til konsolreparasjon, hopp over den og fortsett som vanlig installering, når du får valget installer neste gang kan du også velge reparer, ta den du.. Husk at alle oppdateringer fra MS forsvinner slik at de bør hentes ned igjen. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Vel, jeg har ikke noen valg mellom å hoppe over innstallasjonen eller no. Kunne du lagt til msn: [email protected]? er så mye lettere å kommunisere. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vel, jeg har ikke noen valg mellom å hoppe over innstallasjonen eller no. Kunne du lagt til msn: [email protected]? er så mye lettere å kommunisere. Bruker ikke msn i det hele tatt... Vi kan ta det over tlf. hvis saken haster noe alvorlig, du kan sende PM.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå