Gå til innhold

Windows fungerer ikke (mangler en fil)


Anbefalte innlegg

Vel, jeg innstallerete nettop 'automatiske oppdateringer' fra windows. Når jeg startet maskinen på nytt fikk beskjed om ast en fil "system32/config/system" eller noe sånt fil mangler og ved å trykke 'r' kunne jeg reparere den og boote fra windows cd'en. Ja, jeg gjorde det og velge E for reparer. Når skjermen blir sort og jeg skal velge hvilken windows innstallasjon jeg vil innstallere har jeg kun et valg.

 

Jeg taster inn 1 på tastaturet og trykker ENTER (selvom d står 'trykk enter for å avbryte'). Da får jeg opp blåskjerm hvor det er oppdaget et problem med BAD_POOL_CALLER

 

jeeg trenger desperat hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

samme fikk jeg også her om dagen på laptopen. Bare at jeg kjørte Windows 2000 da. Satt å kopierte noen filer over til maxtor disken min fra laptopen. Den klarte da å kopiere over alt, men noe var galt jeg så jeg tenkte at jeg skulle restarte for sikkerhetskyld. Dette skulle jeg aldri gjort for da ville ikke Windows starte igjen :( Hadde jeg bare vært så smart å ikke sletta Windows cd installasjons mappa fra maskina hadde jeg klart å reinstallere den sikkert, men nå som jeg har sletta den blir det vanskelig. DVD romen min funker av alle ting ikke. *må finne på noe lurt i en fart*

Lenke til kommentar
samme fikk jeg også her om dagen på laptopen. Bare at jeg kjørte Windows 2000 da. Satt å kopierte noen filer over til maxtor disken min fra laptopen. Den klarte da å kopiere over alt, men noe var galt jeg så jeg tenkte at jeg skulle restarte for sikkerhetskyld. Dette skulle jeg aldri gjort for da ville ikke Windows starte igjen :( Hadde jeg bare vært så smart å ikke sletta Windows cd installasjons mappa fra maskina hadde jeg klart å reinstallere den sikkert, men nå som jeg har sletta den blir det vanskelig. DVD romen min funker av alle ting ikke. *må finne på noe lurt i en fart*

Kan du ikke koble Maxtor-disken din til en annen maskin, med CDrom, og kopiere Windows-installasjonsfilene dit. Så kobler du disken til laptopen din og kopierer Windowsfilene over dit etterpå?

Lenke til kommentar
Så problemet her er, om jeg har forstått det riktig, at pcen bruker for mye strøm enn den har mulighet til?

Ikke nødvendigvis...

 

Se om du klarer å starte, hvis det går greit så> til systemrestore og kvitt deg med siste "nytt" fra MS...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Vel, dro ut lyd, nettverkskabel + en usb kabel. Skjedde ingenting spesielt. Får fortsatt samme feilmelding i starten når jeg skrur på pcen om at windows ikke kan starte fordi den filen mangler.

Kjør reparasjoninstal, ikke konsolrep. hopp over den første og ta den andre rep.

Lenke til kommentar
Beklager men det skjønte jeg ikke helt. Hva er forskjellen?

 

Jeg velger bare Reparer Windows når jeg har satt i cden.

Den første rep. tar deg til konsolreparasjon, hopp over den og fortsett som vanlig installering, når du får valget installer neste gang kan du også velge reparer, ta den du..

 

Husk at alle oppdateringer fra MS forsvinner slik at de bør hentes ned igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...