Gå til innhold

feil på Nokia 6230, garanti?

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om dere kunne hjelpe meg.

Kjøpte en nokia 6230 på Siba (butikk, ikke nettbutikk) for ca et år siden. Den har fungert helt fint, frem til nå.

Noen av tastene er trege, det gjelder de øverste menytastene, noe som gjør det vanskelig å sende sms, og å gå tilbake i menyer. Etter å ha tatt av dekselet og blåst litt, ser det ut som om problemet sitter under "den hvite plasten som ligger over tastene under dekselet"...(litt kronglete forklart,jeg vet). Dette gjør at jeg selv ikke kan fikse den. Jeg har selvfølgelig gått med mobilen i lomma, og regner vel med at det er støv som har forårsaket dette. Burde ikke en mobil tåle å ligge i lomma i et år, før den begynte å vise svakheter?

Om det IKKE er en garantisak, vet noen hvor mye det ville kostet å fikse?

Takknemlig om noen ville hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du fortsatt har garanti er det vel lurest å benytte seg av den.. men den hvite matta som du snakker om går faktisk greit å løsne på. Den sitter bare i dobbelsidig teip så hvis du er forsiktig så kan du trygt løsne den, rense under og trykke den nedtil igjen. Jeg har gjort dette på flere Nokia modeller. Senest på en 6600 for en ukes tid siden.

Lenke til kommentar
Hvis du fortsatt har garanti er det vel lurest å benytte seg av den.. men den hvite matta som du snakker om går faktisk greit å løsne på. Den sitter bare i dobbelsidig teip så hvis du er forsiktig så kan du trygt løsne den, rense under og trykke den nedtil igjen. Jeg har gjort dette på flere Nokia modeller. Senest på en 6600 for en ukes tid siden.

Takk for svar..:)

Hva renser jeg med.. bare blåse, eller noe annet lurt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei alle. Håper jeg ikke gjør noe galt med å "bumpe" denne tråden..:S

Ville bare takke masse for hjelpen. :)

Jeg var SÅ lite lysten på å levere inn telefonen, så jeg satte med ned, og renset telefonen selv. Kanskje ikke etter nokia-standard, men gikk greit å ta av den hvite teipen, rense, og legge den på plass.

Og nå, en stund etter, funker telefonen som bare det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...