Gå til innhold

Passer disse delene sammen? hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei eg har funnet masse deler eg vill bygge en pc utav! men eg lurer på om eg mangler noe de skall bli en komplett pc når den er satt sammen av disse delene? så mangler eg noe for at det skall funke? passer delene sammen?

 

"AMD Athlon64 3200+ CPU s939 BW(Venice) bulk

 

Maxtor 80GB 7200 8MB S-ATA S-ATA 150

 

ASRock 939Dual-SATA2 ULi M1695 4DDR-DIMM 3PCI 2PCIe AGP SATA Raid Audio LAN Socket939 ATX

 

Corsair Value Select 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5

 

 

X-GEAR Devil PreMod kabinett RØD (C888R) 400w

 

 

Thermaltake TR2 M6 CPU-Kjøler Socket, 745/939/940, 3400+ (21db), | A4006D

 

 

dette var delene!! passer de sammen!! når de er satt sammen er de en komplett pc da! som skall funke? :hmm:

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, de delene passer sammen, men jeg ville nok gjort noen endringer på oppsettet. F.eks. valgt annen RAM og kabinett. Jeg stoler ikke helt på det kabinettet der for å være ærlig. Det er nok ikke av den aller beste kvaliteten.

Og som nevnt her tidligere så må du nok ha et skjermkort!

 

Har du et budsjett for denne PC-en? Hvis du kommer opp med et tall så skal jeg gledelig hjelpe deg med å finne et oppsett! Skal du ha med noen andre deler (XP-lisens, skjerm, tastatur, mus osv.)

Lenke til kommentar

oki pc en skall vere en server gaming server cs source!

 

eg har ikke mye peng å bruke på de så billig så mulig !2-4000 kr max! eg tenkte sån at vist pc en skall stå som gaming server må eg ha mye ramm og kjapp prosessor!! gaming krever litt cpu å ramm! da bryr eg meg ikke så mye om grafikkort å hovedkort osv! vist de stemmer da?

Lenke til kommentar

"AMD Athlon64 3200+ CPU s939 BW(Venice) bulk

 

Maxtor 80GB 7200 8MB S-ATA S-ATA 150

 

ASRock 939Dual-SATA2 ULi M1695 4DDR-DIMM 3PCI 2PCIe AGP SATA Raid Audio LAN Socket939 ATX

 

Corsair Value Select 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5

 

 

X-GEAR Devil PreMod kabinett RØD (C888R) 400w

 

 

Thermaltake TR2 M6 CPU-Kjøler Socket, 745/939/940, 3400+ (21db), | A4006D

 

Jeg ville valgt CL2 RAM. F.eks. G.Skill F1 hos SHG. 1024 mb holder nok i massevis.

Ellers så ville jeg også valgt et annet kabinett, fordi jeg tror du kommer til å bli lei av det der. Tviler på at kvaliteten er noe særlig. Kjøp heller et mer diskret et. F.eks. et av SHGs egne kabinetter.

 

Lurer også på om en god, kanskje litt overklokket, Sempron-prosessor skulle funket greit. :hmm:

 

Hovedkortet er bra det. Når det gjelder skjermkort så trenger du vel ikke et av de bedre. Serveren skal jo tross alt ikke brukes direkte til å spille på. Men jeg er ingen ekspert på servere så det kan hende jeg tar feil på dette med skjermkort. Kanskje et hovedkort med integrert skjermkort hadde funket også!?

 

En litt større harddisk hadde vel gjort seg også?

 

Som sagt så vet jeg ikke så mye om servere selv, så du bør ta det jeg sier med en klype salt! :whistle:

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K
     

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...