Amo Aka Eagle Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hei, jeg har en laptop som jeg har hatt i evig tid hehe. Jeg har nemmelig glemt Passordet til denne. Den har Windows XP inne, men nekter å boote fra cd, kommer altså ikke inn i Bios(vet ikke hva jeg skal trykke annet enn del, og shift-del.). så da prøver jeg å komme inn på denne pc'en i det hele tatt enten få logget in eller komme inn igjennom nettverk. Har ikke klart det så langt. Noen som har noen tips/triks på lager? Tar de gjerne imot Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) er det POST som er passordbeskyttet, eller er det windows? edit: leste gjennom en gang til, og det ser ut som at det er windows som er passordbeskyttet. Endret 8. oktober 2005 av capy Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 kan du boote fra diskett? eller minnepinne? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Du kan jo prøve her: "Hardware -> Bærbare datamaskiner" eller "Programvare -> Windows". Passer vel bedre i en av disse kategoriene enn i "Hardware -> Nettverk". Ditt spørsmål om nettverk omhandeler softwaremessige problemer og ikke hardwaremessige problemer som dette underforumet er ment til. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hvis det er windowsinnloggingen du har glemt, kan du prøve å trykke F8 under oppstart, velg sikkermodus og se om du kan komme deg inn på kontoen kalt Administrator. Hvis det er satt passord på denne, som du har glemt, kan passordet nullstilles. Men det blir en annen framgangsmåte. Er forøvrig enig med Pingla. Dette spm. hører ikke hjemme her. Endret 8. oktober 2005 av norbat Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 om du kan boote fra diskett: NTAccess can replace the administrator password of a Windows XP, Windows NT or Windows 2000 system by rebooting the computer with a special set of boot disks or CD-ROM (XP only). This is useful if you forgot the administrator password and cannot access the Windows XP/2000/NT system.http://www.sunbeltsoftware.com/product.cfm?id=265 Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 er det POST som er passordbeskyttet, eller er det windows? edit: leste gjennom en gang til, og det ser ut som at det er windows som er passordbeskyttet. windows er passordbeskyttet ja, ingen måte å komme forbi det altså? Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Hvis det er windowsinnloggingen du har glemt, kan du prøve å trykke F8 under oppstart, velg sikkermodus og se om du kan komme deg inn på kontoen kalt Administrator. Hvis det er satt passord på denne, som du har glemt, kan passordet nullstilles. Men det blir en annen framgangsmåte. Er forøvrig enig med Pingla. Dette spm. hører ikke hjemme her. Prøvde F8 funka greit nok det, men kom fortsatt til loginn screen + måtte taste passord (som jeg fortsatt ikke vet) hehe :S thx though Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 om du kan boote fra diskett:NTAccess can replace the administrator password of a Windows XP, Windows NT or Windows 2000 system by rebooting the computer with a special set of boot disks or CD-ROM (XP only). This is useful if you forgot the administrator password and cannot access the Windows XP/2000/NT system.http://www.sunbeltsoftware.com/product.cfm?id=265 yeah men virka som om det kosta 70 dollar :S Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 en annen ting du kan forsøke om du kan boote fra diskett er å rename SAM filen som ligger i c:\windows\system32\config. dette virker bare om du har FAT32 filsystem, om du bruker NTFS vil det ikke virke. Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 There is a LINUX program at http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ which allows you to set the Windows 2000 (or NT) password to whatever you choose. This procedure creates a bootable LINUX diskette from which you do your magic to the Windows 2000 system. Just follow the detailed instructions. I have used this several times and have always had success. Hope this helps. igjen, om du kan boote fra diskett.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Bruker selv: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html Virker på fat og ntfs. Du lager deg enten en bootdisk eller bootcd. Følg oppskrifta så ordner det seg, skal du se. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 prøv heller å komme inn i bios slik at du får bootet med CD.. prøv: F1, F2, DEL, F10, ESC, eller andre kjente kombinasjoner.. du kan også teste å søke på google med maskinens modell, merke + bios, access bios.. eller lignende.. Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Bruker selv:http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html Virker på fat og ntfs. Du lager deg enten en bootdisk eller bootcd. Følg oppskrifta så ordner det seg, skal du se ser ut som at det er beste løsningen ute ja;) Endret 8. oktober 2005 av capy Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Bruker selv:http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html Virker på fat og ntfs. Du lager deg enten en bootdisk eller bootcd. Følg oppskrifta så ordner det seg, skal du se. har nå prøvd dette.. og det funka dårlig.. fikk gått igjennom hele prosedyren men fikk ikke kommet inn fordet :S Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) tror jeg fant problemet, jeg glemte å save får se denne gangen da DET FUNKA! TUSEN TAKK FOR ALL HJELPEN ALLE SAMMEN! WEEEE! Endret 8. oktober 2005 av Amo Aka Eagle Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.Stenges på grunn av feilposting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg