mushyn Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg fikk samsung e530 i går. Det var strøm på batteriet, så jeg brukte den fram til idag før jeg satte den i laderen. I løpet av den tiden har jeg mistet dekningen 2 ganger og har måttet skru av og på telefonen for at den skal komme tilbake. Noen andre som har opplevd dette? Hva kommer det av? For det andre lurer jeg på lading av batteriet. Alle mobilforhandlere sier at batteriet skal lades med telefonen avslått, og 16 timer den første gangen. Men er det noe i dette? Det står jo ingenting i noen manualer jeg har vært borti. Takk for svar! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Lad mobilen din i ca 4 timer, det holder mer enn nok for lion/li-polymer batterier som slike mobiler bruker.. Dekningsproblemet kan enten være pga problemer hos operatøren din, men er mest sansynlig firmware-relatert.. jeg opplevde tilsvarende med min Samsung D500, det som måtte til var en firmware-oppgradering foretatt av verksted! Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Ikke opplevd på testeksemplaret som vi har. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg slo av hele 3G på min Nokia 6680, for mottakeren klaget på helt forferdelig lyd. Ringte fra en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter i meget sentrale strøk, for å si det slik.. Da telefonen var restartet, ringte jeg opp igjen fra samme sted, og da kunne samtalen foregå normalt. Gidder ikke bruke 3G når det er på den måten . Det bør være en mulighet for å slå av 3G på E530 også. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg slo av hele 3G på min Nokia 6680, for mottakeren klaget på helt forferdelig lyd. Ringte fra en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter i meget sentrale strøk, for å si det slik.. Da telefonen var restartet, ringte jeg opp igjen fra samme sted, og da kunne samtalen foregå normalt. Gidder ikke bruke 3G når det er på den måten . Det bør være en mulighet for å slå av 3G på E530 også. Hva er poenget med 3G, når den må deaktiveres? Prøvd med fw-oppdatering. Dekningen kan ikke forsvinne så mye. Lenke til kommentar
SuperEmil Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Bortsett fra at E530 ikke har 3G, var det et godt forslag.. Nei, jeg tror det er som noen andre her sier, det som må til er en FW-oppgradering! Hvis ikke dette hjelper, så må du levere tilbake telefonen der du kjøpte den, og be om ny. Lykke til! Endret 8. oktober 2005 av SuperEmil Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Poenget med å deaktivere 3G på en mobil som ikke har 3G er selvfølgelig ikke noe poeng Beklager. Poenget med å deaktivere 3G på en telefon som har 3G er å slippe den samtalekvaliteten, eller mangel på det, som jeg opplevde. Eller rettere sagt den som mottok samtalen, kun 1 km unna. 3G er vel mest nyttig ved dataoverføring, og når det er aktuelt, kan man aktivere 3G igjen. Lenke til kommentar
hallohej Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 har hatt e530 i 3 uker, merka d en gang, da var jeg i en tunnel liksom Lenke til kommentar
mushyn Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 tror ikke akkurat det er unormalt å miste dekning i tunnel nei. fikk tilbake telefonen idag - etter halvannen måned med venting... Dekningsproblemet ser ut til å være borte heldigvis. så da får man vel være glad selvom verkstedet har laget litt riper her og der Lenke til kommentar
DrinKing Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 dama mi kjøpte seg samsung E530 for en måned siden eller noe sånt. da fikk hun samme problemet. telefonen viste at det var dekning, men det kom opp bilde av et telefonrør med rød strek over, og hun måtte slå av og på telefonen for at det skulle virke. hun gikk tilbake i butikken(telebutikken) og de sendte den til reperasjon. den kom tilbake 3 dager senere, med følgende melding: "påført conucting tape. teste ok." men den fikk samme feil etter noen timer, så atter en gang gikk hun og leverte den inn. selgeren mente at det var simkortet det var noe feil med, men han tok den til slutt inn og sendte den tilbake på rep. etter en uke kom den tilbake, da stod det: "forge gang ble aparatet modiffisert iflg. beskrivelse i samsungs bulletin for service verksted. modifikasjonen forbedrer apparatets netverksproblematikk. apparatet er systemteste og testet på nett over tid etter modifikasjonen og funnet ok. men samme feilen. hun har nå skaffet seg nytt simkort, men feilen fortsette. hva kan være porblemet? hun har Tele2 som leverandør. er det noen som har idè om hva som kan være problemet? jeg fåreslo firmwire oppgradering til de i butikken, men det bare ristet på hode og så rart på meg. hun begynner å bli ganske lei etterhvert.. og jeg må høre på maset noen ideèr? Lenke til kommentar
mushyn Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Hei igjen. Jeg har også tele2, men tror ikke dette har noe å si. de bruker jo telenors nett, så... Gangen i min sak har vært denne: Fikk telefonen i oktober, sendte den inn pga feil, fikk telefonen tilbake fra rep 17. november. allerede 20. november gjentok nøyaktig samme problem seg. etter mye pes og ringing fram og tilbake til verksted, forhandler osv, fikk jeg kranglet meg til en ny telefon i erstatning (fortsatt e530).. Jeg hadde telefonen på i en halv time, så begynte nok en gang de samme problemene. Jeg tok kontakt med forhandler igjen, og han sa at dette var en kjent feil på e530-telefonen, så det kanskje ikke ville ha noen hensikt å sende meg enda en ny telefon. I tilfelle den også hadde samme feil. Han lovet meg nå at verkstedet ville fikse den, men det hadde jeg liten tro på.. Har nå fått e730 i steden for, og den fungerer fint. Noen små irritasjonsmomenter, men det overlever man. Skjønner at du er lei av maset - det ble min kjære også.. og ikke minst var han veldig skuffet fordi telefonen var en bursdagsgave til meg fra han:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå