Gå til innhold

Canon S30 eller Nikon 885 ?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Canon S30 eller Nikon 885.

(fordi de er små og kompakte, har flere automatiske og ikke minst manuelle instillinger).

Er det noen som kan gi meg noen anbefalinger/tips om hviket jeg skal velge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan stikke innom på http://www.digit.no og sjekke. Har vurdert begge kamera selv og det er ikke lett. Mitt valg falt på S30 pga. bildekvalitet og betjening.

Prøv å sett opp hva du trenger av funksjoner og finesser. F.eks. S30 kan ta opp video med lyd, ikke 885. 885 har gjenger på objektivet slik at du kan bruke tele/vidvinkelforsats.

Se testen, og samenlign. Det kan hjelpe litt på vei. 885 er forøvrig gått ut av produksjon, men det finnes en del kamera igjen som du kanskje kan få presset prisen litt på?

Lykke til...

Lenke til kommentar

Hei, jeg kan ikke hjelpe stort her da jeg er i samme posisjon som deg.

Jeg har lest tester i lang tid nå men lider av valgets kval.

Da denne modellen er gått ut av produksjon, så kommer det vel snart en arvtager til den? er det noen som veit om nikon har noen planer for dette i nærmeste fremtid?

Jeg har også i tilegg sett på fuji sitt 2800 kamra, og forstått at en ny s modell skal ta over for denne også snart..

Kanskje det kan være lurt og vente en mnds tid for å se hva som skjer her? eller om det kanskje er noen her som veit noe om sånn ca når det kommer til å skje.

På den andre siden så er jo Canon kamerat et veldig godt kamera som har fått løp og kjøp kritikk i alle tester, så man vil nok ikke angre på det kjøpet heller.

Jeg prøver å få det i pose og sekk her, et kompakt kamera, med masse manuelle instillinger, samt at jeg setter stor pris på scenes modene til nikon.. 12 stk, mot 4-5 på de andre kameraene.

Lenke til kommentar

All ære til Digit, men etter min mening får alle kameraer kjempegod - og omtrent den samme - karakteren.

Når man bruker % som karakter GÅR det an å gi noen kameraer under 80 %.

Hvis man skal legge til grunn Digits tester, gir han likevel klart bedre karakterer til Canon S30 enn Nikon 885. Det er også mitt generelle inntrykk at S30 er et bedre kamera; og det er også mindre og hendigere. Tidligere her på forumet har noen klaget over dårlig gjengivelse av rødfarger på 885.

Etter min mening er de klart beste testene av digitalkameraer å finne på http://www.dpreview.com.

MLW

Lenke til kommentar

Hvis du ser på testene av 885 på http://www.megapixel.net kommer det ikke best ut...

Sammenlignet med Olympus Camedia C40 Zoom (pris 4800,-) så kommer det mye dårligere ut.

Det skal ikke være lett å velge kamera, har jeg funnet ut... :smile:

Holdt på i lange tider selv jeg nå, men tror jeg har landet på Olympus kameraet jeg nevner over...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...