31137 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Nå er det ikke mye som står i veien for at det blir en slik PC på meg også. Eneste "problemet" er at jeg ikke vet hvor bra PC jeg trenger. Føler at jeg klarer meg med 1.7GHz, men kampanjetilbudet er jo ganske kurrant!..finner vel et svar på det etterhvert. Hvis jeg kjøper meg en 1.7GHz, så kan jeg jo pinmodde den etterhvert for økt ytelse, men lurer litt på hvordan det er med kjølingen på denne. Dere som har 2/2.13 GHz, hvor varm blir PC'en når dere kjører den på litt belastning. Tenkte å bestille fra itbutikken.no, men de vil jo ikke levere med 9-cellers batteri og norsk tastatur.. må vel mase enda litt mer på dem. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Valget er enkelt: Dell XPS170, får du fra 19 til 40k, kommer ann på hva du vil ha, Min 2.26ghz 7800gtx og 2gb ddr-2 ram kostet meg 29k med forsikring etc Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Valget er enkelt:Dell XPS170, får du fra 19 til 40k, kommer ann på hva du vil ha, Min 2.26ghz 7800gtx og 2gb ddr-2 ram kostet meg 29k med forsikring etc 5054561[/snapback] Og denne klarer 5 timer driftstid på batteriet? Støyer omtrent null? Og får plass i en trang forelesningssal uten å stjele plass fra naboen? Og veier ca 3Kg? Hm, jeg tror ikke det nei - men ellers er det en grei maskin Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Valget er enkelt:Dell XPS170, får du fra 19 til 40k, kommer ann på hva du vil ha, Min 2.26ghz 7800gtx og 2gb ddr-2 ram kostet meg 29k med forsikring etc 5054561[/snapback] Tja vet ikke hvor perfekt det er å gi 30000 for en teknologi som er utdatert om et år.. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Under 2 timer? Ja det var svært skuffende - jeg ville tatt det opp med Netshop hvis du kjøpte den der. En ting jeg gjorde var å gå inn i bios på maskinen (F2 under oppstart) og så gå på Power og sette "Long battery life mode" til Enabled. Mulig det kan ha noe å si. Har også prøvd "High Performance mode" satt til enablet (da med battery til disablet), men jeg fikk ikke noe bedre ytelse for det. Så jeg har funnet det optimale til å være High performance disablet og Long battery life enabled. 5037803[/snapback] Akkuratt slik jeg hadde det i BIOS når jeg målte, Performance = disabled, Long Battery Life = Enabled. Er ikke Netshop. Kunne du, hvis du gidder, gi meg modellnr på batteriet ditt, bare for å være 100% sikker på at vi har samme batteri? Skal ta et bilde av mitt og legge opp etterpå. 5039747[/snapback] Her er et bilde av mitt. 5052604[/snapback] Takk takk, er desverre helt samme batteri som mitt. Så det må være noe galt med enten maskina mi eller batteriet. Skal gå å få byttet det / snakke med leverandøren for litt i overkant av 2 timer på GMA900-modus duger rett og slett ikke. Jeg misunner deg nesten som har fått levert alt i tipp topp stand. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Valget er enkelt:Dell XPS170, får du fra 19 til 40k, kommer ann på hva du vil ha, Min 2.26ghz 7800gtx og 2gb ddr-2 ram kostet meg 29k med forsikring etc 5054561[/snapback] Tja vet ikke hvor perfekt det er å gi 30000 for en teknologi som er utdatert om et år.. 5055140[/snapback] Kommer ann på hvordan du definerer utdatert, denne maskina kan drive spill om det er det du tenker på i 1-2 år fremover uten problemer, det er nok. Og det finnes ingen alternativ, jeg skal i hæren og der får man ikke med seg en bærbar på 2.5tonn med skjerm. Ang. batteri levetid, tror det var 3timer, men man får fint lite extra batteri og da får man 5-6 timer uten problemer Pruter du litt på telefonen så får du det batteriet gratis, egentlig bare å spørre etter det, utrolig snille folk på Dell. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Valget er enkelt:Dell XPS170, får du fra 19 til 40k, kommer ann på hva du vil ha, Min 2.26ghz 7800gtx og 2gb ddr-2 ram kostet meg 29k med forsikring etc 5054561[/snapback] Tja vet ikke hvor perfekt det er å gi 30000 for en teknologi som er utdatert om et år.. 5055140[/snapback] Kommer ann på hvordan du definerer utdatert, denne maskina kan drive spill om det er det du tenker på i 1-2 år fremover uten problemer, det er nok. Og det finnes ingen alternativ, jeg skal i hæren og der får man ikke med seg en bærbar på 2.5tonn med skjerm. Ang. batteri levetid, tror det var 3timer, men man får fint lite extra batteri og da får man 5-6 timer uten problemer Pruter du litt på telefonen så får du det batteriet gratis, egentlig bare å spørre etter det, utrolig snille folk på Dell. 5055543[/snapback] Joda. Det er en flott maskin. Jeg er enig i det. Men synes likevel prisen var litt drøy. Men nok om det. Gratulerer med kjøpet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 /offtopic. Er litt sykt å tenke på, men jeg har dyrere bærbar PC enn jeg har bil - da bilen min kosta 10k..... Lenke til kommentar
31137 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 ITbutikken.no nekter å levere med 9-cellers batteri og norsk tastatur, så da blir det ikke PC derfra. Finnes det andre steder å kjøpe fra enn itbutikken.no netshop.no sddata.dk whitebox.no(som ikke leverer med WSXGA) ? Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Som jeg har sagt til andre ville jeg ikke tenke så mye på tastaturet. I Danmark bruker de akkurat de samme bokstavene som i Norge. Æ og Ø kan visst være byttet om. Jeg får se når jeg får min, men dette er ikke noe problem så lenge man bruker norsk oppsett i Windows. Norsk tastatur kan forresten bestilles fra Netshop. Da kan du jo bestille en mus og litt annet du trenger samtidig for å gjøre frakten "rimeligere". Jeg bestilte med 6 cellers batteri. Er spent på batteritiden på disse...(rapport kommer) Tenkte jeg skulle bruke dette så lenge det holdt. Kan bestille 9cellers senere. (men når batteriet er oppbrukt er vel dataen utdatert. Det tar jo en 2-3 år) Håper du finner noe som passer. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) ITbutikken.no nekter å levere med 9-cellers batteri og norsk tastatur, så da blir det ikke PC derfra. Finnes det andre steder å kjøpe fra enn itbutikken.no netshop.no sddata.dk whitebox.no(som ikke leverer med WSXGA) ? 5062760[/snapback] hvilken maskin snakker vi om nå? Uniwill 259IEN? Isåfall ser jeg at den er å få tak i fra Digitalimpuls.no med butikk i Oslo, noe som antageligvis er det beste og sikreste ettersom de har best kompetanse av alle på listen. Når det gjelder Ghz, ville jeg lagt meg på 1.73 eller 1.86Ghz, det gir mest Ghz vs. ytelse for pengene vs. varme vs. strømforbruk. 2.13 osv vil ikke gi deg noe "radikal" forbedring i hastighet, det meste som krever hastighet uansett på f.eks en bærbar med mindre du driver med rakettforskning er spill, og dagens spill går så mye på GPU at forskjellen mellom fe.sk 1.86 og 2.13 ghz i f.eks Doom III/ BF2 osv vil være minimal hvis begge kjører på GF6600-modusen på denne maskinen. 1.73 / 1.86 er allerede såpass raskt hvis man tilsvarer med vanlig P4-ytesle, og vil tilsvare en 3-3.4GHz P4 på en stasjonær litt avhengig av programvare/kode som kjøres. 2.13Ghz utvikler også såpass mye mere varme, bruker en god del mere strøm, og koster såpass mye mer at imo er det ikke verdt det i det hele tatt. Magiske grensen vil jeg si ligger på 1.86ghz i dag med dagens strøm/Centrino-teknologi hvis man skal ha maks ut av dette i form av stillhet, lite varme og batterilevetid, beveger man seg over der, så går det merkbart på bekostning av disse. Endret 26. oktober 2005 av Mr.Locke Lenke til kommentar
31137 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Til dere som har mottatt PC'en. Hvordan funker det å se film med det integrerte grafikkortet? Når må man egentlig bytte om til GF 6600?? Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Oc-freak. Vet du om det går an å skru av mousepaden og scrollfunksjonen noen plass? Kommer bort i den hele tiden. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Til dere som har mottatt PC'en. Hvordan funker det å se film med det integrerte grafikkortet? Når må man egentlig bytte om til GF 6600?? 5074219[/snapback] GMA-900 modus klarer faktisk 2D minst like godt som GF6600 modus. GMA900 har aldri hatt noe rykte på seg for å ha dårlig 2D, men dårlig 3D. Så på 2D er GMA900 100% ytende uten noen som helst problemer. Den klarer fint å vise ren HD-DVD / HD-WMV 1920x1080 MPEG4/MPEG2 i ultrahøy oppløsning uten noe som helst hakking. Du trenger aldri skifte til GF-6600 modus andre ganger enn når du skal spille spill som krever god FPS i 3D med høy oppløsning. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Oc-freak. Vet du om det går an å skru av mousepaden og scrollfunksjonen noen plass? Kommer bort i den hele tiden. 5074642[/snapback] Startknappen > Kontrollpanel > mus > enhetsinstillinger (Synapticslogo) > velg synaptics touchpad > instillinger, der kan du justere alt med touchpaden. Hvis du skal skru helt av -> Startknappen > Kontrollpanel > mus > enhetsinstillinger (Synapticslogo) > velg synaptics touchpad > velg så knappen under det står "Deaktiver" på. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Oc-freak. Vet du om det går an å skru av mousepaden og scrollfunksjonen noen plass? Kommer bort i den hele tiden. 5074642[/snapback] Startknappen > Kontrollpanel > mus > enhetsinstillinger (Synapticslogo) > velg synaptics touchpad > instillinger, der kan du justere alt med touchpaden. Hvis du skal skru helt av -> Startknappen > Kontrollpanel > mus > enhetsinstillinger (Synapticslogo) > velg synaptics touchpad > velg så knappen under det står "Deaktiver" på. 5077452[/snapback] Hmm tungvint. Hadde håpt at det skulle være en hurtigtast noen plass, men har ikke funnet noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå