Gå til innhold

Den perfekte laptop finnes ikke.


Cocytor

Anbefalte innlegg

Batterilevetid med Intel GMA 900 skjermkort:

 

5 timer 13 minutter og 38 sekunder.

 

Arbeidsoppgaver:

Surfet på nettet - dvs trådløst kort alltid på.

Lastet ned programmer.

Installert programmer fra CD/DVD - blant annet world of warcraft som tok LANG tid å installere og office 2003, så det optiske drevet har også brukt en del strøm.

Installert oppdatering til World of warcraft.

5011585[/snapback]

 

Er dette med orginalt batteri? 6 cellers?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Batterilevetid med Intel GMA 900 skjermkort:

 

5 timer 13 minutter og 38 sekunder.

 

Arbeidsoppgaver:

Surfet på nettet - dvs trådløst kort alltid på.

Lastet ned programmer.

Installert programmer fra CD/DVD - blant annet world of warcraft som tok LANG tid å installere og office 2003, så det optiske drevet har også brukt en del strøm.

Installert oppdatering til World of warcraft.

5011585[/snapback]

 

Er dette med orginalt batteri? 6 cellers?

5011842[/snapback]

 

Orginalt 9-cellers som er standard med Netshop sine uniwill 259EN maskiner.

Lenke til kommentar
Denne maskinen er vel mer enn god nok til å kjøre de nyeste spill slik som f. eks. Battlefield 2?

5011977[/snapback]

 

Prisene her er vel uten moms? :wow:

5012116[/snapback]

 

Med moms.

 

MEGET god maskin.

 

Men jeg vurderte den ikke selv av 3 grunner:

 

Batterilevetid.

Støy (regner med at den støyer merkbart mer enn denne)

Størrelse og vekt - 17" blir litt for mye for mitt bruksområde.

 

Men for andre kan denne maskinen være midt i blinken -spesielt hvis du skal spille.

 

Spiller ikke mye, men world of warcraft kjører perfekt på 1050 x 1680 med alt på max på netshop 259en

Lenke til kommentar
Da burde du sjekke ut Shg.no og deres shg Note 5700 Serie, har aldri sett en så god kombinasjon av hardware og pris. Her får man all kraft man måtte ønske og ikke til en så verst pris heller, må jeg si.

5012036[/snapback]

 

 

Lurer på om de leveres med Windows? Det er vel ingen som har de ennå og kan si noe om støyen.

Lenke til kommentar

Ja, da fristet denne pcen enda mere da!

- Det følger med 9-cellers batteri fra Netshop?

- Hvordan fungerer den kanppen man velger skjermkort på, har man mulighet til å få skiftet kort med maskinen på eller låser knappen seg?

- Hvis jeg kjøper med bluetooth-kort, blir det intergrert i maskinen?

- Hvilke 4 typer minnekort støtter den?

- Vil 4200rpm være for lite på harddisken? Merker man forskjell fra 4200rppm til 5200rpm?

- Er det nettverk i norge som bruker a-standarden på trådløse nettverk (er det ikke kun b og b?)

- Er lydkortet bra på den? (ikke støy)

- Hvordan er lydnivået generelt ved kun surfing uten musikk eller noe annet

Lenke til kommentar

Det tar nesten 7 timer å lade det store originale 9 cellers batteriet på OC-freak sin nye bærbare pc. Så du bør ha natta på deg for å lade batteriet fult igjen. Det er heller ingen funksjon som gjør at den første delen av batteriet blir raskere ladet opp. Batteriet er så stort at det stikker 1cm ut fra resten av konstuksjonen på baksiden av pc'en. Dette er kanskje noe som burde bety noe for noen av dere. Andre pc'er med samme hw bruker mellom 2 og 3 timer på å lade batteriet.

 

Har skrevet dette også i an annen tråd om denne pc'en, men tenkte det var greit å ta det med her i forbindelse med all "WOW"ingen p.g.a. batterikapasitet.

Lenke til kommentar
Ja, da fristet denne pcen enda mere da!

- Det følger med 9-cellers batteri fra Netshop?

- Hvordan fungerer den kanppen man velger skjermkort på, har man mulighet til å få skiftet kort med maskinen på eller låser knappen seg?

- Hvis jeg kjøper med bluetooth-kort, blir det intergrert i maskinen?

- Hvilke 4 typer minnekort støtter den?

- Vil 4200rpm være for lite på harddisken? Merker man forskjell fra 4200rppm til 5200rpm?

- Er det nettverk i norge som bruker a-standarden på trådløse nettverk (er det ikke kun b og b?)

- Er lydkortet bra på den? (ikke støy)

- Hvordan er lydnivået generelt ved kun surfing uten musikk eller noe annet

5016088[/snapback]

 

- Det følger med 9-cellers batteri fra Netshop?

 

*JA.

 

- Hvordan fungerer den kanppen man velger skjermkort på, har man mulighet til å få skiftet kort med maskinen på eller låser knappen seg?

 

*Man kan flytte knappen mens maskinen er på, men jeg vil ikke anbefale dette. Klikk av med maskinen. Man må velge skjermkort FØR man starter maskinen.

 

- Hvis jeg kjøper med bluetooth-kort, blir det intergrert i maskinen?

 

*Delvis integrert ja -da det gjemmes under et deksel på undersiden av maskinen.

 

- Hvilke 4 typer minnekort støtter den?

 

*SD, MMC, MS, MSPro.

 

- Vil 4200rpm være for lite på harddisken? Merker man forskjell fra 4200rppm til 5200rpm?

 

*Jeg vil si ja, den første maskinen jeg hadde (en Elitegroup Green 732) hadde 4200 rpm og jeg merket forskjell opp til 5400 rpm diskene i whitebox CL50 og denne. Forskjellen i strømforbruk er nesten ikke-eksisterende.

 

- Er det nettverk i norge som bruker a-standarden på trådløse nettverk (er det ikke kun b og b?)

 

*A-nettverk er svært lite brukt. Jeg har ikke vært noen plass der A-nett har vært brukt. Kun B og G.

 

*Men jeg sier ikke at det ikke brukes - er du i tvil: Det er ikke mange kronene ekstra for et kort som også støtter A nettet.

 

- Er lydkortet bra på den? (ikke støy)

 

*Jeg er SVÆRT positivt overrasket over lydkortet og høyttalerene som sitter i denne maskinen. Lysår bedre enn min gamle Whitebox CL50. Effekter osv i world of warcraft kommer meget klart og tydelig frem. Å høre MP3 er en drøm...

 

*Greit nok, det er ikke det samme som et skikkelig eksternt musikkanlegg - og når nok ikke helt opp til PC-modeller fra Toshiba med Harman Kardon høyttalere og sub innebygget. Men fremdeles meget bra - etter min mening.

 

- Hvordan er lydnivået generelt ved kun surfing uten musikk eller noe annet.

 

*Kjører du på batteri går vifte så godt som aldri = helt stille. Legger du øret ned til maskinen kan du så vidt høre harddisken knatre.

 

*Kjører du på strø starter viften oftere - men går på laveste hastighet og du må ha øret ganske nære for å høre det. Ved heftig spilling går den på full guff som fremdeles er langt fra sjenerende, men du hører den.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...