Crewer Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ett år og 3 måneder. Jeg har aldri byttet batteri.. Det her handler vel mest om "ladevaner" og hvordan du stiller inn innstillingene :-) Jeg har f.eks særs lite ting kjørende på maskinen. Skulle jeg trenge noe så starter jeg det heller manuelt. Hva legger du i "ladevaner"? Altså. Lader du en mobiltelefon når du har mistet en strek på batteritiden ødelegger du batteriet, skjønner du hva jeg mener nå? Jeg har hvertfall ~5timer batteritid på min. Jeg aner ikke hva du har gjort for å få mindre, men noe må du ha gjort. :-) Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ett år og 3 måneder. Jeg har aldri byttet batteri.. Det her handler vel mest om "ladevaner" og hvordan du stiller inn innstillingene :-) Jeg har f.eks særs lite ting kjørende på maskinen. Skulle jeg trenge noe så starter jeg det heller manuelt. Hva legger du i "ladevaner"? Altså. Lader du en mobiltelefon når du har mistet en strek på batteritiden ødelegger du batteriet, skjønner du hva jeg mener nå? Jeg har hvertfall ~5timer batteritid på min. Jeg aner ikke hva du har gjort for å få mindre, men noe må du ha gjort. :-) Du mener at du lader batteriet helt før du lader det opp på nytt? Det er kun standardbatteriet som er koblet til? Vet det finnes "dockingstasjonbatteri" til 8600. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ett år og 3 måneder. Jeg har aldri byttet batteri.. Det her handler vel mest om "ladevaner" og hvordan du stiller inn innstillingene :-) Jeg har f.eks særs lite ting kjørende på maskinen. Skulle jeg trenge noe så starter jeg det heller manuelt. Hva legger du i "ladevaner"? Altså. Lader du en mobiltelefon når du har mistet en strek på batteritiden ødelegger du batteriet, skjønner du hva jeg mener nå? Jeg har hvertfall ~5timer batteritid på min. Jeg aner ikke hva du har gjort for å få mindre, men noe må du ha gjort. :-) Du mener at du lader batteriet helt før du lader det opp på nytt? Det er kun standardbatteriet som er koblet til? Vet det finnes "dockingstasjonbatteri" til 8600. Helt korrekt. Jeg har standardbatteriet ja.. men men. Lenke til kommentar
Axl@hw Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei! Litt off topic, men til dere som diskuterer batterilevetiden: http://www.cool.no/artikler/mobil-data/amobil/2004/260104-1/ Klattlading er visst ikke skadelig for alle batterier -A Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 "Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory." Ditt Dellbatteri vil i beste fall ha igjen 80% av kapasiteten etter over 1 års bruk. Noe som betyr at batteriet i utgangspunktet var i stand til å drive maskinen i over 6 timer. Beklager, men jeg tror ikke på det når du snakker om ca. 5 timer. Kan kanskje strekke meg til 3 hvis du har lav lysstyrke og kun word. Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Takk for alle svar . Jeg har bestilt PC'n . Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 "Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory." Ditt Dellbatteri vil i beste fall ha igjen 80% av kapasiteten etter over 1 års bruk. Noe som betyr at batteriet i utgangspunktet var i stand til å drive maskinen i over 6 timer. Beklager, men jeg tror ikke på det når du snakker om ca. 5 timer. Kan kanskje strekke meg til 3 hvis du har lav lysstyrke og kun word. ser ikke helt problemet ditt. jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal sitte å ljuge om batteritiden på laptoppen min. og husk at det de rhar med hvor mye du bruker pc'en også. Men jeg er ikke interresert i å diskutere dette noe mer. Hold deg on topic. Lenke til kommentar
GA Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Takk for alle svar . Jeg har bestilt PC'n . Gratulerer, du har gjort et virkelig godt kjøp! Lenke til kommentar
Hawthorn Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Du har nok gjort ett klokt valg. Denne Pcen koster ca. 29000,- ex mva (så vidt jeg kan skjønne på spec) uten datateam avtale. I norge har vi selvførgelig noe som heter Datateam som gir veldig store rabatter på den PCen, men det har ikke privatpersoner tilgang til uansett. Jeg har selv t42p og det eneste jeg ikke liker med pcen er at den ikke har "windows shortcut" tastene. Skjerm, batterilevetid og materialkvalitet som de viktigste punktene. Lenke til kommentar
mfloe Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har selv IBM Thinkpad R52, med litt extra modifiseringer fra Lenovo. Batteri levetiden går over det meste andre som jeg ser er på markedet, jeg selv bruker et av de nye fra Ibm der du har nesten 7 timer batteritid, på det jeg hadde før så var det 4 timer. Er ganske fornøyd med laptopen, et av dei bedre laptopane eg har hat til no. Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 "Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory." Ditt Dellbatteri vil i beste fall ha igjen 80% av kapasiteten etter over 1 års bruk. Noe som betyr at batteriet i utgangspunktet var i stand til å drive maskinen i over 6 timer. Beklager, men jeg tror ikke på det når du snakker om ca. 5 timer. Kan kanskje strekke meg til 3 hvis du har lav lysstyrke og kun word. ser ikke helt problemet ditt. jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal sitte å ljuge om batteritiden på laptoppen min. og husk at det de rhar med hvor mye du bruker pc'en også. Men jeg er ikke interresert i å diskutere dette noe mer. Hold deg on topic. Nei, det er det som er et mysterium for meg også. Fullstendig klar over at "vår" diskusjon ble litt "off-topic", men veldig interessant at du plutselig ikke vil diskutere mer. Etter å selv ha svart flere ganger på dette "off-topic"-temaet bestemmer du deg for å "kjefte" på meg for å ikke holde meg til topicen. Grunnen min er rett og slett at å komme med feilinformasjon (noe jeg anser dette for å være) er misvisende for den som evt. tar din informasjon med i betrakningen når vedkommende f.eks kjøper ei maskin. Ikke gunstig. Personlig ville jeg blitt svært irritert hvis jeg hadde tatt ei beslutning på grunnlag av informasjon på et forum som så viser seg å være feil. Jeg er jo helt enig med deg. Hvorfor iallverden skulle du lyve? Mystisk..... Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Noen som har noen bilder av laptoppen eller? Finner ett par bilder på google, men de er ikke akkurat veldig bra.. kunne spesielt tenkt meg å se hvordan tastaturet ser ut.. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Bilder : IBM bilder Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Bilder : IBM bilder 5151027[/snapback] Jeg finner ikke de bildene tilfredstillende nok. Pappa har en t42p, og jeg har bestilt meg en t43p.. tastaturet hans har ikke en entertast som er lik shiftknappen under enterknappen.. det jeg spesielt vil vite er om entertasten på denne laptoppen er lik på som ett vanlig tastatur..? Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Hei! Nå har jeg hatt denne Pc'n i ca 2 uker.. Tok laaang tid før jeg fikk den,, men det var absolutt vært vente tiden.. Har ikke vært borti en så bra bærbar pc før.. nå har jeg riktignok bare prøvd 10 til 15 000 kr pcer før... Skjermen er VELDIG BRA.. høy oppløsning bruker 1600 x 1200.. bra innsynsvinkel.. kan se fra alle retninger.. Kjapp å fin å bruke.. Når det gjelder spilling så blir det jo aldri som å spille på en fet stasjonær.. men dog.. spiller BF 2 så det suser på nesten alt på max... Jeg angrer ikke på kjøpet mitt enda.. Thinkpad har en veldig bra online tjeneste for oppdatering av drivere,, info om pc'n osv.. Denne PC'n er rå dyr uten noe slags form for avtale.. tror ikke den er vært 45 000 kr.. men er iallefall det råeste jeg har vært borti.. Jeg vil takke for alle svar nå skal jeg kose meg med denne pc'n en stund fremover Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Lykke til med snaddermaskin! Har hatt min i noen måneder nå, og dette er den beste maskinen jeg noensinne har hatt ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå