JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vurderer å kjøpe meg en pod og har noen spørsmål: 1)Ønsker å bruke spilleren i bilen, en Volvo V70 2001 som har original Volvo stereo (HU-603) inkl kasettspiller. Ser at Apple selger en dippedutt som koples til kasettsepilleren, noen som har erfaring med denne? Er det evt andre måter å få lyd i bilen på? Kan nevne at stereoanlegget er intergrert, dvs ikke enkelt å komme til inne i konsollet på bilen....... 2) Øreplugger....Hvordan er de som følger med? Evt gode alternativer til rundt 500 kr? JILDG Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 jeg brukte sånn duppeditt tilbake i bærbar cdspiller tiden da vi satt på med kompiser som ikke hadde cd spiller i bilen. De funker greit men ikke bra. Det andre alternativet du har er å kjøpe deg en FM sender. FM sendere er som de fleste "fine" ting her i Norge lovlig å kjøpe men ulovlig å bruke. Disse har en senderekkevidde på rundt 10m. Man stiller inn senderen på en gitt frekvens. Stiller inn frekvensen på spilleren i bilen og kjører på med musikk. Husk at det er stor forskjell på slike fm sendere. Og det er faktisk ikke alle som fungerer like bra. Dermed er det bra om du kjøper over disk ( altså i butikk ). Du trenger bare å spørre om du kan få teste den i bilen før du kjøper slik at du er sikker på at den fungerer. Du må nok regne med å betale 500+kr for en slik sender. Denne senderen lader også ipodn din. Kobles rett inn i sigaretttenneren Når det gjelder øreplugger så kan du jo bare kjøpe deg Koss porta Pro. Jeg bruker de og det gjør de fleste andre også. Det er ikke øreplugger for jeg vet ikke om det er et must for deg. Men Koss Porta Pro er verdens mest solgte headset. Godt nok svar? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Her er seks forskjellige måter å koble iPoden til bilstereoen. Når det gjelder ørepluggene som følger med vil jeg si at de er over gjenomsnittet gode. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 En kamerat av meg har en Audi A6, kjøpt fra importør. Derfor har bilden kun kasettadapter, siden dette brukes mye i Tyskland. Han har en slik kasettadapter, den fungerer ypperlig og gir god kydkvalitet... Men, det kommer selvfølgelig an på hvilken pordusent man kjøper fra. Jeg regner med at adapteren de selger på AppleStore fungerer bra. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Itrip fungerer jo glitrende.. Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Beklager at jeg har fallt ut av forumet noen dager, men takker for alle svar. Itrip'en ser jo besnærende ut, men på Volvo'en ligger antenna integrert i ene sideruta bak, dvs det er litt uvanlig stor avstand for en bil å være. Vet ikke om dette skaper problemer.......Tror jeg går for kasettadapteren i første omgang, prisen gjør at det går an å ombestemme seg senere. JILDG Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Anbefaler å få testet det som noen nevnte tidligere, kjøpte selv et slikt adapter til bilen vår (BMW 520i 98mod MED KASSETTSPILLER! ) kjøpte det på biltema eller clas ohlson (er ikke helt sikker) det fungerte ikke så bra, lydkvaliteten var ikke noe særlig bra med tanke på bass og det kom en irriterende gnikselyd da spilleren "gikk rundt" Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Itrip er å anbefale i bil. Men kvaliteten med en FM-sender, vil ALDRI bli like bra som når du spiller av en CD. Basta. Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Nei, sant nok... Hvilken overføring er det på FM egentlig? Kassett er vel 56 eller? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Itrip'en gir faktisk serdeles godkjent lyd, uten tvil. tatt da i betrakting hvor forbannet praktisk den er. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 bruker en sånn kaset kobla til Ipoden her å vett!! fungerer fint det ja!!;P Tenkte på å kjøpe cd-spiller til bilen en gang, men det trenger vi ikke lenger hehe!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå