nahojdat Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Skal bytte ut dimmer hos venner av meg, de har en stor klump fra før som har stoppet.. Dimmeren skal styre 5-6 lysrør. Er det noe spesiell dimmer som trengs til dette? Vet den selvsagt må klare watt men utenom det.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Kan man bruke dimmer på lysrør? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Ja, er det som er brukt fra før, har funket bra i rundt 10 år før den tok kvelden.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hvis du er elektriker vet du vel hvilken dimmer du skal bruke, hvis ikke har du vel muligens ikke lov å bytte den. Endret 8. oktober 2005 av sluffy Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Nå var det snakk om hvilken sort dimmer jeg trenger.. Ikke om utdannelsen min.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Du trenger mest sansynlig en dimmer forlysrør med bunnlast og da skal du ha en RS16/1000LRI med el.nr.: 1471458 Denne dimmeren er en erstatningsdimmer for mange typer av tidligere dimmere og skal ha driftspenning. Ellers kan du bruke en RS16/600Universal med el.nr.: 1471473 som dimmer det meste men jeg er ikke sikker på om den takler gamle lysrørarmaturer med bunnlast. Kan jo også være at det er armaturer med 1-10V styring og da må du ha en RS16/1-10LRE med el.nr.: 1471455. Da er det bare for deg å finne ut hvilken type armaturer du har fra før eventuelt navnet på dimmeren som står der fra før. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Du trenger mest sansynlig en dimmer forlysrør med bunnlast og da skal du ha en RS16/1000LRI med el.nr.: 1471458Denne dimmeren er en erstatningsdimmer for mange typer av tidligere dimmere og skal ha driftspenning. Ellers kan du bruke en RS16/600Universal med el.nr.: 1471473 som dimmer det meste men jeg er ikke sikker på om den takler gamle lysrørarmaturer med bunnlast. Kan jo også være at det er armaturer med 1-10V styring og da må du ha en RS16/1-10LRE med el.nr.: 1471455. Da er det bare for deg å finne ut hvilken type armaturer du har fra før eventuelt navnet på dimmeren som står der fra før. Merker at du har noe peiling ja, Var ganske sikker på at det måtte være med bunnlast når det gjelder dimmer til lysrør... Skal se om jeg får sjekket litt mer info om gamle dimmeren og armaturene idag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå