Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva slags dimmer trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger mest sansynlig en dimmer forlysrør med bunnlast og da skal du ha en RS16/1000LRI med el.nr.: 1471458

Denne dimmeren er en erstatningsdimmer for mange typer av tidligere dimmere og skal ha driftspenning.

Ellers kan du bruke en RS16/600Universal med el.nr.: 1471473 som dimmer det meste men jeg er ikke sikker på om den takler gamle lysrørarmaturer med bunnlast.

Kan jo også være at det er armaturer med 1-10V styring og da må du ha en RS16/1-10LRE med el.nr.: 1471455.

Da er det bare for deg å finne ut hvilken type armaturer du har fra før eventuelt navnet på dimmeren som står der fra før.

Lenke til kommentar
Du trenger mest sansynlig en dimmer forlysrør med bunnlast og da skal du ha en RS16/1000LRI med el.nr.: 1471458

Denne dimmeren er en erstatningsdimmer for mange typer av tidligere dimmere og skal ha driftspenning.

Ellers kan du bruke en RS16/600Universal med el.nr.: 1471473 som dimmer det meste men jeg er ikke sikker på om den takler gamle lysrørarmaturer med bunnlast.

Kan jo også være at det er armaturer med 1-10V styring og da må du ha en RS16/1-10LRE med el.nr.: 1471455.

Da er det bare for deg å finne ut hvilken type armaturer du har fra før eventuelt navnet på dimmeren som står der fra før.

Merker at du har noe peiling ja, Var ganske sikker på at det måtte være med bunnlast når det gjelder dimmer til lysrør...

Skal se om jeg får sjekket litt mer info om gamle dimmeren og armaturene idag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...