Fribbern Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har laget en del ting til hjemesiden min nå. og tenkte å laste dette opp for å se om det virker. jeg bruker WS-fpt, for å laste det opp. Alt er lagret i poblic_html. index.html kommer opp, inni den så kommer menyen og startsiden, men bakgrunds bildene kommer ikke. I menyen er det div "knapper" til andre steder på hjemmesiden. disse sidene er lager i mapper innenfor public_html. de sidene kommer heller ikke opp. Siden kan ikke vises. Noe frustrerende må jeg si at dette er. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Bruker foresten start. altså, http:\\home.no.net\fribbern Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Feil link; http://home.no.net/fribbern Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Du kan ikke forvente at alt skal fungere når du ikke kan HTML og CSS. Du begynner rett og slett å lese på htmldog. Der finner du nok svarene etter hvert. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Skulle gjerne prøvd å hjelpe, men jeg takler ikke frames. Les litt om HTML og CSS på HTML Dog som drange_net skriver. Prøv å les deg frem til å plassere [div] rundt om kring på siden Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hadde det ikke vært kjempekoselig om dere hadde forsøkt å hjelpe han?? Bakgrunnsbildet har du i allefall fått opp. Men det er i største laget. 1/2 MB er mye. Virker som at det er masse store bilder her. Det gjør siden svært tung å laste.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hadde det ikke vært kjempekoselig om dere hadde forsøkt å hjelpe han? Å si nøyaktig hva som er gale på den siden vil gå over hode på ham. Å gi ham en midlertidig løsning eller bare si hva han kan skrive for at det skal funke som det er nå vil bli en bjørnetjeneste. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hadde det ikke vært kjempekoselig om dere hadde forsøkt å hjelpe han? Å si nøyaktig hva som er gale på den siden vil gå over hode på ham. Å gi ham en midlertidig løsning eller bare si hva han kan skrive for at det skal funke som det er nå vil bli en bjørnetjeneste. En bjørnetjeneste? Dette er ikke skolen. Han har et problem, vi gir han løsningen. Hvor skriver han at han vil lære seg html? Han vil legge sida si ut på nettet. Om du i tillegg vil fortelle han hvorfor det er feil er det greit, men ikke nekt han hjelp fordi det da kan sees på som en bjørnetjeneste. Html er noe han lærer uansett. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Html er noe han lærer uansett. Det var også en påstand... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 En bjørnetjeneste? Dette er ikke skolen. Han har et problem, vi gir han løsningen. Hvor skriver han at han vil lære seg html? Han vil legge sida si ut på nettet. Om du i tillegg vil fortelle han hvorfor det er feil er det greit, men ikke nekt han hjelp fordi det da kan sees på som en bjørnetjeneste. Html er noe han lærer uansett. Så bjørnetjenester er noe man kun får på skolen? Jeg nekter ikke fyren hjelp, jeg gir ham oppslagsverk, htmldog er nok beste stedet å få svar på forskjellige HTML-relaterte spørsmål. HTML er ikke noe folk generelt lærer seg. Det krever tid og trening å sette seg inn i semantikkens verden. Man må være i stand til hundre prosent å skille innhold fra layout og det er mulig du tar det for gitt, men det er det slettes ikke alle som gjør. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Html er noe han lærer uansett. Det var også en påstand... Er han skikkelig engasjert får han med seg erfaringer på veien. Tror du vikerlig han vil bruke frames resten av livet? Nei, han vil derimot oppdage hvordan man lager ordentlige sider etterhvert. Det han vil nå er å legge ut litt info om bilen hans. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Mye fornuftig det siste som ble sagt. La oss prøve å hjelpe han.. Det er derfor vi svarer her egentlig. Det er ikke vår oppgave å mane hva han burde kunnet eller lært. Unødvendig. /ontopic Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hadde det ikke vært kjempekoselig om dere hadde forsøkt å hjelpe han? Å si nøyaktig hva som er gale på den siden vil gå over hode på ham. Å gi ham en midlertidig løsning eller bare si hva han kan skrive for at det skal funke som det er nå vil bli en bjørnetjeneste. Virker som at det går over hodet på -deg- hvorfor vi har dette forumet. La han selv velge hva han vil lære og hvordan han gjør det. Gi han i det minste det lille han ber om for å få en start. Så enkelt er det. Du mener det sikkert godt. Men det er ikke måten å gjøre det på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå