kstudios Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hei! Jeg kjøpte meg en bærbar i forbindelse med skolegang. Jeg fant et greit tilbud på en Acer Travelmate 4151LMi, men, til min store fortvilelse har jeg kjøpt en pc som har et innebygget skjermkort, som ikke vil tillate meg høyere oppløsning enn 1024x768 i windows. Jeg lurer dermed på om det er mulig å finne noen drivere der ute som kan åpne mulighetene for å presse skjermkortet til å yte mer og gi meg valget til høyere oppløsning? Skjermkortet som står i er: - Intel Graphis Media Accelerator 900 Hadde satt uendelig stor pris på om noen kunne hjulpet meg i søken på en bedre driver om det i det hele tatt er mulig da. På forhånd mange takk! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 nei, det går det ikke ann å overklokke skjermer. Lenke til kommentar
kstudios Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Når jeg formaterer den stasjonære pc'en, så får jeg automatisk 1024x768, inntil jeg har jeg innstalert skjermkort driveren osv. Jeg tenkte at det ville være i de samme baner som dette? Er jo ikke skjermen jeg har problemer med, men, driveren til skjermkortet. For alt jeg vet? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Er det ekstern skjerm du har kobla til eller er det den interne LCD skjermen? LCD skjermen paa maskina har maks 1024x768 fra det jeg fant paa nettet. Skjermkortet klarer mere men kun ved bruk av ekstern skjerm. Du maa muligens disable den interne skjermen for aa kunne gaa opp i opploesning paa ekstern skjermen. Burde vaere en FN+<f-tast> kombinasjon som gaar gjennom intern/intern+ekstern/ekstern syklus. - Per Christian Endret 8. oktober 2005 av Flippo Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 For å svare enkelt, så kan du ikke finne en driver som gir deg bedre oppløsning, f.eks 1400x1050. Skjermen din har en begrensning på 1024x768, og da kan ikke alle verdens drivere hjelpe deg. Lenke til kommentar
kstudios Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Ok! Takker for god tilbakemelding! Etter x antall timer med stress og kav for dette, så har jeg etterhvert forstått det. Får huske på å tenke på det ved neste pc'kjøp Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Gammeldagse CRT-skjermer/klump-skjermer var/er fleksible på hvilken oppløsning de kjører på, og kan stilles ganske høyt, høyere enn det som er praktisk behagelig å se på. LCD-skjermer har et visst antall faste punkter på skjermen. For 17" og 19" f.eks gjelder dette 1280x1024 punkter. Oppløsningen kan da ikke stilles høyere enn dette, samme hva, og lavere oppløsninger kan resultere i uklart/dårlig bilde. Det samme gjelder skjermer i bærbare. Når du har kjøpt en bærbar med 15" og en oppløsning på 1024x768, er det ikke mulig å sette denne høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå