AK47 Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg er helt blank når det gjelder videoredigering. Hva må jeg kjøpe for å få til helt grei redigering. Er det komplisert å få det brent over til DVD og få det oppdelt i kapitler? Hvor store investeringer må jeg regne med for god kvalitet, det billigste men likevel bra nok? _________________ Athlon 1000 mhz 512 mb ram daytona geforce3 64 mb ti200 Lydkort: integrert windows 98 Telenor ADSL :sad: [ Denne Melding var redigert av: AK47 på 2002-08-19 13:30 ] Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Det kan lønne seg og kjøpe en av Pinnacle's billigere pakkeløsninger til å begynne med. Der følger Studio7 med, som er helt greit for å starte med. Hvis du etterhvert finner ut at det ikke er nok for deg, finnes det mange andre programmer som er bra (bruker selv Premiere 6.2). Firewirekortene som følger med alle Pinnacle's pakker er helt greie kort. De aktuelle "nybegynner" pakkene kan være: StudioDV StudioDVPlus Største forskjellen mellom disse to er at Plus har analoge utganger for video/audio. Steget opp kan du jo vurdere denne: DV200 Her følger det med fullversjon av Premiere 6.0 med fullt sett manualer. Dette er settet jeg har selv. Pinnacle har mange andre mer proffe løsninger også (DV500DVD, Edition DV, osv.) men her ligger prisene fra iallefall 5000 og oppover. Når det gjelder å brenne ut til DVD, har du DVD-brenner? Vet ikke om jeg ville kjøpt det enda. De fleste stuemodeller av DVD-spillere støtter jo SVCD, og det kan du jo lage med f.eks Nero. Ellers har Pinnacle software beregnet på det, men dette har jeg ikke prøvd selv. Pinnacle Express Når det gjelder kamera sier du ikke om du har det eller ei, men hvis du ikke har det er det greit om du finner ut litt hvilke funksjoner du er ute etter. Tør ikke å anbefale noe DV kamera før jeg vet litt mer hva du ser etter. (Selv har jeg et Panasonic NV-DS55, som blir byttet ut hvert øyeblikk. Har ikke bestemt meg enda hva det blir, men Sony TRV30, JVC DV2000 og PAnasonic MX300 er med i konkurransen...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå