kiwi84 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg kjøpte et Asus A8V hovedkort med en AMD Athlon 64 3500+ CPU. Jeg hadde noen andre hardware fra før av, 2x256MB PC2700 Twinmos (333mhz). harddisk WD 200gb Skjermkort ATI Radeon 9800PRO 128MB 350W PSU Jeg skulle installere windows, så fikk jeg mye bluescreen når jeg installerte. Jeg trodde det var noe med biosen, så jeg oppdaterte den, men nei, fikk bluescreen igjen under instalasjonen. Jeg tok ut den ene minnebrikken, og da fikk jeg installert. Men når jeg var i windows, slo maskinen seg av, av og til før jeg hadde komt meg inn i windows. Så jeg lurer hva det kan være, kan det være minne? BIOS'en er det ikke, for den har jeg oppdatert. Twinmos er ikke i den listen over minne som er anbefalt av asus heller, men jeg har da hatt twinmos i det andre asus hovedkortet jeg hadde før dette. Men nå begynner jeg å lure, noen som kan hjelpe meg? Hvis det er minne, hva bør jeg kjøpe, noe å anbefale? Hvis ikke, plz hjelp! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 det er nok, som du var inne på, rammen din som krangler. saken er at den cpuen kjører i den tro at rammen din trakler 400mhz, mens den bare klarer 333mhz. så det du må gjøre er å gå i bios og så må du sette rammen til å kjøre på 166 istede for 200. prøv ut dette først og se om det hjelper. dersom du er usikker på hvordan du skal fikse dette, så burde det stå forklart i hovedkort boka di. men du burde nok investere i en pakke med raskere ram. minst ddr400. netshop har en fin pakke med 1gb ocz ram til 895,- det er meget bra kjøp for den prisen. Lenke til kommentar
kiwi84 Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 nå gjorde jeg slik du sa, tok den på 333mhz istedetfor 400mhz, det har funket en stund nå Tusen takk for tipset! Hvis det skjer noe, så investerer jeg i noe ram, begynner å bli litt gammelt dette ja. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 men du burde nok investere i en pakke med raskere ram. minst ddr400. netshop har en fin pakke med 1gb ocz ram til 895,- det er meget bra kjøp for den prisen. Jeg har OCZ Premier på mitt Asus A8V Deluxe og det fungerer glimrende. Jeg har ikke hatt noen problemer med ustabil maskin. Asus A8V er faktisk det mest stabile hovedkortet jeg har hatt. De brikkene du tenkte på Spirre er vel OCZ Value? De fungerer sikkert bra de også,men Premier koster bare 100 kr mer og har bedre timings. Value har:2,5-4-4-8 Premier har:2,5-3-3-7 Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 når PCer er ustabile er den enkleste tingen og prøve, en annen strømforsyning:) (dersom du ikke for litt siden forandra masse rart i BIOS) ikke alle strømforsyninger er like gode og stabile... enten det står 350w eller 700w på dem q-tec er møkk samma hvordan du ser på dem. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 når PCer er ustabile er den enkleste tingen og prøve, en annen strømforsyning:)(dersom du ikke for litt siden forandra masse rart i BIOS) ikke alle strømforsyninger er like gode og stabile... enten det står 350w eller 700w på dem q-tec er møkk samma hvordan du ser på dem. i vanlige tilfeller så kan man fort legge skylda på psu ja, men i dette tilfellet var det jo bare at rammen ikke var godkjent for den hastigheten som cpu prøvde å kjøre den på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå