Øssa Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei! Har nå fått satt opp en server med debian. Har laga meg et shell og kan derfra kjøre en Ventrilo server. Det som er problemet er at når jeg logger ut avslutter også VT serveren. Noen som vet hvordan jeg kan holde serveren oppe? Var det som var hele poenget med serveren at jeg skulle kunne ha VT server oppe 24/7 uten å ha min egen PC stående på. Takk for svar Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Legg den i en screen, for eksempel. Har ikke vt noe init script, eller daemon-binary? Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Er helt grønn i Linux/UNIX så bruk lette ord Har en fil som heter ventrilo_srv.ini som kan kan editere og sette instillingene slik man vil ha det. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Når du startar serveren, så reknar eg med du startar den noko slikt som: ./ventrilo_srv Start med dette istaden: ./ventrilo_srv & Då ligg den i bakgrunnen. Drep med: killall -9 ventrilo_srv Sjekk ps -A for prosessliste. Endret 8. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Selv om man bruker & så havner den som en underprosess til skallet, så den dør fortsatt når man logger ut. Gjør som Nichotin sier, og start den med f.eks screen ./ventrilo_srv. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hva gjør jeg når jeg skal legge den i en screen? Er hrlt grønn i linux og får ikke en gang til å flyte filer. Har prøvd flere tutorials men får bare feilmeldinger når jeg prøver ut det jeg leser. Endret 8. oktober 2005 av Øssa Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 først går du til et kommando vindu og skriver screen dersom du ikke har screen installert skriver du apt-get install screen for å starte en screen skriver du screen -A -m -d -S etellerannet når du lukker kommandovinduet kan det du drev med sist, feks startet en server? hentes med kommandoen screen -r etellerannet Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Et alternativ er å starte ventrilo-serveren i bakgrunnen og logge ut med exit. Prossessen vil da endre eierskap slik at den blir barn av init-prosessen, og da dør den ikke før systemet går ned. Ulempen er at du ikke,i motsetning til screen, får med informasjon som prosessen sender til standard ut- og feildata, men hvis du starter prosessen med ./program & &>vt.log vil dette omdirigeres til en fil. Endret 8. oktober 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Mener å huske at Ventrilo støtter daemon-mode: ./ventrilo_srv -d Eller avsluttes den når du logger ut da også? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 du kan prøve nohup programnavn Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Yey! Den der daemon greia funka. Med det samme, har dere noen DC hub programvare å anbefale? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Selv om man bruker & så havner den som en underprosess til skallet, så den dør fortsatt når man logger ut.Gjør som Nichotin sier, og start den med f.eks screen ./ventrilo_srv. $ sleep 100 & [1] 5708 $ ^D $ ps ux | grep sleep ratix 5708 0.0 0.1 2156 568 ? S 17:20 0:00 sleep 100 Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Snodig, jeg fant ut at det er forskjellig oppførsel avhengig av måten man lukker skallet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå