G2Petter Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg tenkte jeg skulle sette opp en webserver for å kunne overføre filer hjemmefra og til skolen.Grunnen til at det må gjøres med apache, er at vi har en proxy som ikke tillater noe annet. Siden jeg ikke kan få gjort noe med serveren utenfra, må det være så enkelt at de her hjemme kan gjøre det for meg. Altså har jeg tenkt meg noe liknende: Sette opp Apache til å hente filer fra /var/www eller noe liknende. Sette Samba til å dele ut samme mappe til hjemmenettverket. Få folka hjemme til å legge filene jeg vil ha i SMB-sharen. Gå inn på g2petter.pointclark.net, skrive inn et passord og få en vanlig directory list over filene som ligger på web. Hva må til for å ordne dette greiest mulig? Samba klarer jeg å ordne selv, men jeg drukner litt i httpd.conf. Jeg har forstått det som at jeg må ordne en .htaccess-fil i mappa jeg deler, men det kan jeg bekymre meg over når jeg får konfigurert serveren riktig. Den er allerede oppe og kjører. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Apache har ein standardmappe den brukar for å hente dokument (dersom ein ikkje har satt opp virtuelle hosts), gjerne /var/www elns. Er ikkje verre enn å dele den mappa med Samba, så burde det vere i boks. Apache listar filer/kataloger så sant Indexes ikkje er skrudd av i konfigurasjonen. htaccess er enkelt å ordne med brukarnamn/passord. Men du kan vel også setje opp ein FTP på port 80, då kan du laste opp filer frå skulen også. Endret 7. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå