Gå til innhold

Spørsmål rundt Task Manager sine målinger.

dravisher

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg har lenge lurt på hva de forskjellige målingene i Task Manger under Performance fanen betyr. Hva betyr alle verdiene? Grafen som tegnes over "PF usage", hva er det den representerer? Navnet antyder jo at den kun tegner mengden brukt av PageFile, men ikke vet jeg? Ville tenkt at det var mer naturlig med enten kun RAM forbruk, eller at den viser RAM + PF.

Under Totals har vi:

Handles, Threads og Processes. Regner med disse handler om prosessorforbruk. Er mer interessert i minneforbruket.

Under Physical Memory (K):

Total, Available og System Cache. Fysisk minne er vel da RAM? Available er ledig, men hva er da system cache?

Under Commit Charge (K):

Total, Limit og Peak. Jeg ser for meg at dette er mengden minne (både RAM og swap) som er i bruk akkurat nå (total), maks som kan brukes (limit) og maks som er brukt i denne sessjonen (Peak). Kan være jeg er helt på jordet. Bildet jeg har lagt ved er tatt rett etter litt spilling i FarCry x64. 967MiB maks minneforbruk (Peak) kan vel stemme bra.

PS. Det bildet er tatt såpass lang tid etter at jeg spilte FC at grafene har oppdatert seg forbi denne hendelse.

Kernel Memory (K):

Total, Paged og Nonpaged. Dette har jeg ingen anelse hva kan være for noe.

Ble mange spørsmål, men håper noen som vet kan svare på litt av det i allfall. Har alltid lurt på dette her.

post-223-1128719246_thumb.jpg

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Under Commit Charge (K):

Total, Limit og Peak. Jeg ser for meg at dette er mengden minne (både RAM og swap) som er i bruk akkurat nå (total), maks som kan brukes (limit) og maks som er brukt i denne sessjonen (Peak). Kan være jeg er helt på jordet. Bildet jeg har lagt ved er tatt rett etter litt spilling i FarCry x64. 967MiB maks minneforbruk (Peak) kan vel stemme bra.

Helt korrekt. :) Og man bør aldri ha mindre minne installert enn det man får på "peak".

Hvis du velger Processes-vinduet og går på View-Select Columns så kan du få fram mange andre interresante ting, som f.eks. hvor mye minne hver enkelt prosess tar.

Kernel Memory tror jeg er hvor mye minne windows-"kjernen" bruker og hvor mye som er på page-fila.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...