Øivind Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Noen som kan gi en brukbar forklaring på hvorfor nettet varierer fra raskt til treg når jeg har koblet laptopen til batteriladeren, mens når den går på batteri er nettet stabilt raskt? Jeg begriper det hvertfall ikke..... Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Noen som har noen formening om dette? Jeg har Belkin router og Canal digital internett. Når jeg bruker pcn mens jeg lader batteriet, da varierer hastigheten kraftig, og den blir ofte treg. Selv om den står på 24 mbps stopper det nesten helt opp før den går opp på 54 igjen. Jeg fant ut dette da jeg hadde laptoppen nede med bare lav tilkoblingsstyrke til routeren, da fikk jeg stabilt bra hastigheter selv om det f.eks sto 11 mbps fikk je 1500 kbps på dinside sine tester. Hvorfor blir det ustabilt når jeg kobler til strøm, men raskt og stabilt når den bare går på batteri? Jeg har en Acer Travelmate 8100, nettverkskortet er intel pro wireless 2915ABG network connection. Driverversjon: 9.0.1.9 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Sjekket at den ikke er sært satt opp på strømprofiler? At kortet driver og går inn ut av strømsparemodus under lading? Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvordan sjekker man dette? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvordan sjekker man dette? I kontrollpanel > strømalternativer, eventuellt har produsenten eget program for styring av dette. Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Er ikke satt opp på noen sær måte nei.. Når den er under lading er den på maximum performance. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvorfor blir det ustabilt når jeg kobler til strøm, men raskt og stabilt når den bare går på batteri? Og dette skjer når laptoppen står på eksakt samme sted? Eller har du flytta laptopen under testing med batteri? Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Den står på eksakt samme sted. Grunnen til at jeg merket det dog, var at jeg syns det var underlig at det gikk mye fortere i underetasjen under betonggulv. Men det skjer på eksakt samme sted, ca 15 m fra routeren med fri sikt. Lenke til kommentar
Øivind Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg lasta ned nyeste driver fra intel og nå går det som en drøm. Noe som heter windows zero funker ikke lenger men konfigurerte via intel sin egen og nå fungerer det veldig bra. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 strømmnette kan forstyrre tråløse-signaler. Men har aldri hørt om dette :S Prøv også at du står på samme plassen når du har i strømadaptrert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå